Válasz fendt309 #4494. hozzászólásáraAzért nincs nekem, mert ott sincs...
De különben is jürgen mar 30 éve koptatja az asszonyt...örülnek ha nincs otthon
Válasz fendt309 #4491. hozzászólásáraOlyan unalmas a 2.5ös sejackával battyogni
Bár kacerkodok a gondolattal, hogy nézek egy 3 méteres Reform semot, de a 100ast, mert a 99ben(meg lehet a mostani 88ban is olyan van) szeret valami műanyag racsniféle elkopni a hajtasban, oszt az elég drága .
Válasz Nyomasek Bobo #4486. hozzászólásáraHa már futómüveset nézel, van gumikerekes hengerrel is, ami egyúttal a futómüvet is helyettesíti. Egyúttal vetőgépet is tudsz ráfüggeszteni. 12245 fogja vinno szépen, de az MTZ nem tudom mit szólna hozzá.
Válasz Nyomasek Bobo #4487. hozzászólásáraEnnél ilyen a hydro pack: Lehet kibírná a tárcsát. De a magszekrény nem férne fel a seggére...Még a zöldtrágya vető lovas se...
Válasz Nyomasek Bobo #4486. hozzászólásáraKérdés az 1 fektetett 250es v 300as főgerenda kibirja-e, hogy ráfogjuk cuppánttal a letravázat...Aztán 2-2.5 méteres erőkaron talicskázzunk...
Válasz Nyomasek Bobo #4484. hozzászólásáraJa, bocs. A 400 kg búzánál félresiklottam.
Ezek szerint neked szállítókerék kell. Amúgy az, ami a képeden van, szerintem kevesebbet cipel, mint a vetőgéptartó hydropack.
Válasz Bárány #4482. hozzászólásáraNem érted a problémám. Mtz vel is szeretném(ha esetleg muszáj) huzni a tárcsát. Az viszont nagyon nehezen viszi. Ha a gyári hydropack-on rajta lenne egy vetőgep, szerintem a Zetor se örülne már neki.
Válasz Gumóka #4479. hozzászólására100x100x10est neztem, de az rohadt drága. Szerintem kéne kb 3 szál, az maga 186000Ft... Meg kéne 1 15.3as komplett kerék, 1 15.3as gumi, felnim van hozzá. 1 Munkahenger valamilyen, vagy van itthon vagy nincs. Tengelyem van.
Meg aki összehegeszti.
Az 555+fa meg elég huzós...De így se lesz sokkal kevesebb.
Válasz Nyomasek Bobo #4478. hozzászólásáraAhhoz azért már kell anyag U szelvény nem volna jobb akkor?
60x40 kb.? Bár a magszekrényhez már keveselleném, mert az pont ezen van, mégha másolod is, több merevítés kéne, főleg ahol le van törve a vége, ott a képen is lemezzel erősített rá.
meg azért az ékgyűrűs hengert nem is kéne1lapn emliteni ezekkel a gyári hengerekkel.közelébe sincs az ékgyűrüs.még a vágógyűrüs se.---nekem olyan van a grúberon.
Válasz Pont #4473. hozzászólásáraÁltalában a középső tag gumicsapágyai szakadnak ki, mert nyitáskor, csukáskor kapnak a pofájukra. Van aki úgy tárolja, hogy arra támassza le, én teljesen szétnyitott állapotban teszem le.
Válasz Pont #4471. hozzászólásáraA grubbereken levő hengernél a belehúzás miatt még több terhelést kap, bár az meg lassabban megy. A carrieren munka közben szerintem nem lesz gond, viszont fordulásnál amikor a hengeren van a tömeg, ott már igen.
Akkor azért mégiscsak éri valami igénybevétel.....Nekünk még a korábbi változatok közül való volt, egy éves korában, mindhárom tengely eltört egy héten belül.....
Válasz .Norbert #4468. hozzászólásáraErről beszéltem, ha a gyári dupla csapágy is előbb utóbb megadja magát, egy szimpla csapágy a majd 7 tonnás tárcsánál, ahol munka közben végig a hengereken gurul, feszül, tekeredik, mennyit fog bírni, kérdés, de legyen nektek igazatok, ha kibír min. 3000 hektárt rendelnék én is ilyen átalakítást.
Válasz Pont #4467. hozzászólásáraKét helyre is vittünk a múlt héten. Mindkét helyen a csapágyak fele ki volt szakadva a gumi házból. Mindenki tudja mennyibe kerül az új gumiágyas csapágy, így azt mondták, hogy a gyári csapágynak mennie kell.
Válasz .Norbert #4466. hozzászólásáraA lemez henger is ki van tömve öntvénysúlyokkal, ettől függetlenül nem rossz ötlet az ékgyűrűs henger, de miért nem maradhatott az eredeti csapágyazás, a kép alapján ezek vékonyabbnak tűnnek, egy Carrier henger az annyit, kap hideget-meleget, hogy egy közönséges csapágy, pillanatok alatt kinyiffan.
Válasz später77 #4465. hozzászólásáraSajnos nem mértük a gépet előtte-utána. Amit mi felraktunk hengert az ugye 100 kg/m. Amelyik carrier öntvény hengerrel volt szerelve az a mi hengerünkkel biztos könnyebb lett. A lemez hengerrel szerintem nagyjából egyezik a súlya.
A henger központicsövéhez nagyon közel körülbelül 10 m-re oda van engedve a kaparó vas. Valamint a kaparó vas a 70 mm-es közből 40 mm-et tisztít, mert a laposacél keresztbe van fordítva. Így a sárnak és a szármaradványnak sok esélye nincsen
Válasz Géza15 #4463. hozzászólásáraA gyári hengerek egy idő után lefutnak. Akár öntvény akár lemez henger is volt a gépen a cseréjük igen költséges. Nem beszélve a folyamatos hézagolásról... Ezért fejlesztettük ki az ékgyűrűs és U profilos hengerrendszert a Carrierek méreteire szabva
Válasz später77 #4394. hozzászólásáraA tavasszal 150ha-t zsírzás nélkül húztam le vele, mert nem vette be és nem volt már idő kiszedni a csapokat. Sokat amúgy sem javított volna a helyzeten a zsírzás, mert annyira el volt már kopva a csap is és a persely is, hogy pár ha után mikor kidolgozta közülük a megkövült poros zsírt, már mozdultak is a tagok előre hátra annyit, hogy az oldalsó tagok tárcsatartó zártszelvénye amire a karok vannak felfogatva beleért a középső tag ugyanezen pontjába és látszik, hogy már így húzhatta elég sokat az előző gazdája is.
Szóval eljött a csere ideje, csapok, perselyek a vázban, meg még ami kell oda hézagolók stb, még nem szedtem szét.
Úgy gondoltam, hogy munkahelyzetben alábakolom a rudat meg a tagokat elöl, a hengert kiékelem és úgy próbálom kivenni a csapokat. Ha kell emelővel elöl ráemelve, leengedve apránként.
Van valami trükkje? A perselyt hogy lehet kivenni a vázból?
Staltech rövidtárcsákról mi a véleményetek?? Amúgy a márka hányadik rangsorban van lengyelek közül??
Anyag minősége??
4-5m fèlig.f. hez mennyi le kell???
Válasz VDénes #4455. hozzászólásáraEzt az állásba elhajlást Te is láttad? 1000% hogy előtte meg rendben volt? Nem akarom én sem elhinni ezt, de ha igaz, akkor szállítás közben az a földig fog hajolni.
Nem kell a vaderstadtól hasra esni, annak is vannak gyengéi az árán kívül, régebben írtam is rá példát.
A lengyel gépekben meg vannak nagyon szélsőségek, még márkán belül is. Pl az unia gyárt masszívabb és gyengébb gépet is a vadernél.
Amúgy konkrétan melyik gépre írtad ezt a gyengeséget?
Válasz bandigh #4454. hozzászólásáraAzért, mert tényt írtam le, hogy azért hajlott meg a lengyel, mert úgy volt tárolva. Mielőtt eltették nem volt baja következő használat előtt pedig már nem volt használható.
Ezek nem Vaderstad-ok ahogy az árai is tükrözik. Barátomnak Vaderstad géppark van, arra nem kell vigyázni és sose megy tönkre. Legalábbis eddig amit kapott már egy lengyel 10x tönkre ment volna. (tuskós és betonoszlopokkal teli földekben is mentek)
Nem írtam sértőt vagy legalábbis nem annak szántam. A különbséget úgy gondolom ez van köztünk.
Nem sértésnek vagy bántásnak szántam. Ha így jön le akkor elnézést kérek.
Válasz VDénes #4453. hozzászólásáraEzt most miért kellett? Nem ismersz, akkor miért írsz ilyeneket? Fenntartom hogy a vas ha álltába elhajlik ott baj van. Amúgymeg lehet h lengyel fogja váltani az 1 millió éves íhát..
Válasz bandigh #4450. hozzászólásáraNem muszáj megfogadni.
Mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Csak jószándékból mondtam.
Neked gondolom nincsenek lengyel gépeid. Ezen gépek csak a szegényebb gazdáknak van, akik pályázaton nem nyernek és mégis újat akarnak venni önerőből.
Én szeretek vigyázni arra amiért megdoldoztam, nem tehetem meg, hogy 5 év múlva levetem és majd veszem a másik újat.
Nem vagyunk egy kategória szerintem. Te a király, én a paraszt a nagyságrend köztünk, úgy hiszem.
Válasz bandigh #4450. hozzászólásáraAz nem is,de a lengyeleknek szokása hogy a torziós rugójában a gumi csövek más alakot vesznek fel hosszú állás után.
Válasz VDénes #4449. hozzászólásáraVonuláskor ha belemégy egy lyukba, akkor elhajolhat, de álltában, lassan? Nem üveg ez hogy 500 év alatt vastagabb az alja mint a teteje
Válasz Nyomasek Bobo #4443. hozzászólásáraÚgy is ahogyan ND kollega írja.
De legfőképpen arra gondoltam, hogy bizonyos gépek össze csukva pont 90fokkal eltérő erőhatást kapnak, mint munka helyzetben. A nagy súly miatt a henger tartója elhajolhat, esetleg a munkaszekciók tartó vasa is elhajolhat mert a gép többet van összecsukva tárolva mint használva. Nekem a sorközművelő is mindig nyitva van tárolva, rugók lelazítva. Mert mikor be van zárva akkor a saját súlyukon lógnak a kocsik 90fokos törésre a tervezési irányra így szépen lassan elhajlik. Van ismerősöm akinek a tárcsa is így járt a henger súlya alatt meggörbült a csapágyállást tartó konzol. Ez alól a Carrier rendszerű vontatott tárcsák kivételt jelentenek, mert ott más megoldás van az össze csukásra. Ahogyan a tolatva nyitós hengerek is működnek.
6395 hozzászólás
Válasz fendt309 #4494. hozzászólásáraAzért nincs nekem, mert ott sincs...


De különben is jürgen mar 30 éve koptatja az asszonyt...örülnek ha nincs otthon
Válasz Nyomasek Bobo #4492. hozzászólásáraA labancoknál van 4 méteres vetőgép?
Ők simán elvetnek a 2.5-össel.
Válasz Nyomasek Bobo #4492. hozzászólására4 méteresre nekem elérhető áron esély sincs.
Viszont a néha betegeskedő nagytraki miatt a vontatást még azért körbejárom.
Válasz fendt309 #4491. hozzászólásáraOlyan unalmas a 2.5ös sejackával battyogni
Bár kacerkodok a gondolattal, hogy nézek egy 3 méteres Reform semot, de a 100ast, mert a 99ben(meg lehet a mostani 88ban is olyan van) szeret valami műanyag racsniféle elkopni a hajtasban, oszt az elég drága .
Válasz Nyomasek Bobo #4490. hozzászólásáraSzerintem engedd el ezt az opciót!
Csináld két menetben!
Válasz Sk Laci #4489. hozzászólásáraLaci bácsi... A tárcsa tavaly nyar óta megvan már

Válasz Nyomasek Bobo #4486. hozzászólásáraHa már futómüveset nézel, van gumikerekes hengerrel is, ami egyúttal a futómüvet is helyettesíti. Egyúttal vetőgépet is tudsz ráfüggeszteni. 12245 fogja vinno szépen, de az MTZ nem tudom mit szólna hozzá.
Válasz Nyomasek Bobo #4487. hozzászólásáraEnnél ilyen a hydro pack:

Lehet kibírná a tárcsát. De a magszekrény nem férne fel a seggére...Még a zöldtrágya vető lovas se...
Válasz Nyomasek Bobo #4486. hozzászólásáraKérdés az 1 fektetett 250es v 300as főgerenda kibirja-e, hogy ráfogjuk cuppánttal a letravázat...Aztán 2-2.5 méteres erőkaron talicskázzunk...
Válasz Bárány #4485. hozzászólásáraInkább ilyenfelé hajlok:
Persze nem lenne ilyen dizájnos....a lézervágás drága...
Válasz Nyomasek Bobo #4484. hozzászólásáraJa, bocs. A 400 kg búzánál félresiklottam.
Ezek szerint neked szállítókerék kell. Amúgy az, ami a képeden van, szerintem kevesebbet cipel, mint a vetőgéptartó hydropack.
Válasz Bárány #4482. hozzászólásáraNem érted a problémám. Mtz vel is szeretném(ha esetleg muszáj) huzni a tárcsát. Az viszont nagyon nehezen viszi. Ha a gyári hydropack-on rajta lenne egy vetőgep, szerintem a Zetor se örülne már neki.
Válasz Bárány #4482. hozzászólásáraEz elbírja a tárcsát magát?
Válasz Nyomasek Bobo #4480. hozzászólásáraEz a gyári hárompont függesztő így, kompletten 230+ÁFA volt. Szerintem nem nagyon van értelme házilag nekiállni.

Válasz Nyomasek Bobo #4480. hozzászólásáraÉn a 9 mázsás hengeremhez vettem u szelvényt 130 ft/kg-ért.
Facebook marketplacen szoktam kutakodni, táblalemezt is hoztam fillérekért.
Válasz Gumóka #4479. hozzászólására100x100x10est neztem, de az rohadt drága. Szerintem kéne kb 3 szál, az maga 186000Ft... Meg kéne 1 15.3as komplett kerék, 1 15.3as gumi, felnim van hozzá. 1 Munkahenger valamilyen, vagy van itthon vagy nincs. Tengelyem van.
Meg aki összehegeszti.
Az 555+fa meg elég huzós...De így se lesz sokkal kevesebb.
Válasz Nyomasek Bobo #4478. hozzászólásáraAhhoz azért már kell anyag U szelvény nem volna jobb akkor?
60x40 kb.? Bár a magszekrényhez már keveselleném, mert az pont ezen van, mégha másolod is, több merevítés kéne, főleg ahol le van törve a vége, ott a képen is lemezzel erősített rá.
Válasz Nyomasek Bobo #4477. hozzászólásáraMondjuk 1250 a tarcsa es még rámenne egy 2.5m magszekreny buzával, kb 400kg?
Srácok. Egy ilyen mankóhoz milyen vastag szelveny kellhet??
meg azért az ékgyűrűs hengert nem is kéne1lapn emliteni ezekkel a gyári hengerekkel.közelébe sincs az ékgyűrüs.még a vágógyűrüs se.---nekem olyan van a grúberon.
Válasz Pont #4473. hozzászólásáraÁltalában a középső tag gumicsapágyai szakadnak ki, mert nyitáskor, csukáskor kapnak a pofájukra. Van aki úgy tárolja, hogy arra támassza le, én teljesen szétnyitott állapotban teszem le.
820-as szeret törni.
Válasz Pont #4471. hozzászólásáraA grubbereken levő hengernél a belehúzás miatt még több terhelést kap, bár az meg lassabban megy. A carrieren munka közben szerintem nem lesz gond, viszont fordulásnál amikor a hengeren van a tömeg, ott már igen.
Válasz bandigh #4472. hozzászólására"Két helyre is vittünk a múlt héten. Mindkét helyen a csapágyak fele ki volt szakadva a gumi házból."
Akkor azért mégiscsak éri valami igénybevétel.....Nekünk még a korábbi változatok közül való volt, egy éves korában, mindhárom tengely eltört egy héten belül.....
Válasz Pont #4471. hozzászólásáraHa munka közben a tárcsát is leengeded, a hengeren már nemsok súly marad
Válasz .Norbert #4468. hozzászólásáraErről beszéltem, ha a gyári dupla csapágy is előbb utóbb megadja magát, egy szimpla csapágy a majd 7 tonnás tárcsánál, ahol munka közben végig a hengereken gurul, feszül, tekeredik, mennyit fog bírni, kérdés, de legyen nektek igazatok, ha kibír min. 3000 hektárt rendelnék én is ilyen átalakítást.
Válasz .Norbert #4468. hozzászólásáraItt csak akkor lesz kérdés, ha megindulnak 10km/h fölött dolgozni, hogy mit fog kezdeni a pattogással......
Mennyibe kerül?
Válasz Pont #4467. hozzászólásáraKét helyre is vittünk a múlt héten. Mindkét helyen a csapágyak fele ki volt szakadva a gumi házból. Mindenki tudja mennyibe kerül az új gumiágyas csapágy, így azt mondták, hogy a gyári csapágynak mennie kell.
Válasz .Norbert #4466. hozzászólásáraA lemez henger is ki van tömve öntvénysúlyokkal, ettől függetlenül nem rossz ötlet az ékgyűrűs henger, de miért nem maradhatott az eredeti csapágyazás, a kép alapján ezek vékonyabbnak tűnnek, egy Carrier henger az annyit, kap hideget-meleget, hogy egy közönséges csapágy, pillanatok alatt kinyiffan.
Válasz später77 #4465. hozzászólásáraSajnos nem mértük a gépet előtte-utána. Amit mi felraktunk hengert az ugye 100 kg/m. Amelyik carrier öntvény hengerrel volt szerelve az a mi hengerünkkel biztos könnyebb lett. A lemez hengerrel szerintem nagyjából egyezik a súlya.

A henger központicsövéhez nagyon közel körülbelül 10 m-re oda van engedve a kaparó vas. Valamint a kaparó vas a 70 mm-es közből 40 mm-et tisztít, mert a laposacél keresztbe van fordítva. Így a sárnak és a szármaradványnak sok esélye nincsen
Válasz .Norbert #4462. hozzászólásáraSzép munka. A gép össztömege hogyan változott? A sárkaparók mitől beragásbiztosak? Képen sajnos nem látom.
Válasz Géza15 #4463. hozzászólásáraA gyári hengerek egy idő után lefutnak. Akár öntvény akár lemez henger is volt a gépen a cseréjük igen költséges. Nem beszélve a folyamatos hézagolásról... Ezért fejlesztettük ki az ékgyűrűs és U profilos hengerrendszert a Carrierek méreteire szabva
Válasz .Norbert #4462. hozzászólásáraMi volt a csere oka?
Ismét valami új(-já-)született






sziasztok!
Terra King rövid tárcsákról van valakinek infója esetleg tapasztalata?
Nagyon jó áron vannak és az mindig kicsit gyanús...
köszi
Válasz später77 #4394. hozzászólásáraA tavasszal 150ha-t zsírzás nélkül húztam le vele, mert nem vette be és nem volt már idő kiszedni a csapokat. Sokat amúgy sem javított volna a helyzeten a zsírzás, mert annyira el volt már kopva a csap is és a persely is, hogy pár ha után mikor kidolgozta közülük a megkövült poros zsírt, már mozdultak is a tagok előre hátra annyit, hogy az oldalsó tagok tárcsatartó zártszelvénye amire a karok vannak felfogatva beleért a középső tag ugyanezen pontjába és látszik, hogy már így húzhatta elég sokat az előző gazdája is.


Szóval eljött a csere ideje, csapok, perselyek a vázban, meg még ami kell oda hézagolók stb, még nem szedtem szét.
Úgy gondoltam, hogy munkahelyzetben alábakolom a rudat meg a tagokat elöl, a hengert kiékelem és úgy próbálom kivenni a csapokat. Ha kell emelővel elöl ráemelve, leengedve apránként.
Van valami trükkje? A perselyt hogy lehet kivenni a vázból?
Válasz F-A-R-M-E-R \ #4458. hozzászólására

Staltech rövidtárcsákról mi a véleményetek?? Amúgy a márka hányadik rangsorban van lengyelek közül??
Anyag minősége??
4-5m fèlig.f. hez mennyi le kell???
Válasz VMisi #4456. hozzászólásáraKonkrétan Agro-Masz BTC50. T hengerrel.
Válasz VDénes #4455. hozzászólásáraEzt az állásba elhajlást Te is láttad? 1000% hogy előtte meg rendben volt? Nem akarom én sem elhinni ezt, de ha igaz, akkor szállítás közben az a földig fog hajolni.

Nem kell a vaderstadtól hasra esni, annak is vannak gyengéi az árán kívül, régebben írtam is rá példát.
A lengyel gépekben meg vannak nagyon szélsőségek, még márkán belül is. Pl az unia gyárt masszívabb és gyengébb gépet is a vadernél.
Amúgy konkrétan melyik gépre írtad ezt a gyengeséget?
Válasz bandigh #4454. hozzászólásáraAzért, mert tényt írtam le, hogy azért hajlott meg a lengyel, mert úgy volt tárolva. Mielőtt eltették nem volt baja következő használat előtt pedig már nem volt használható.
Ezek nem Vaderstad-ok ahogy az árai is tükrözik. Barátomnak Vaderstad géppark van, arra nem kell vigyázni és sose megy tönkre. Legalábbis eddig amit kapott már egy lengyel 10x tönkre ment volna. (tuskós és betonoszlopokkal teli földekben is mentek)
Nem írtam sértőt vagy legalábbis nem annak szántam. A különbséget úgy gondolom ez van köztünk.
Nem sértésnek vagy bántásnak szántam. Ha így jön le akkor elnézést kérek.
Válasz VDénes #4453. hozzászólásáraEzt most miért kellett? Nem ismersz, akkor miért írsz ilyeneket? Fenntartom hogy a vas ha álltába elhajlik ott baj van. Amúgymeg lehet h lengyel fogja váltani az 1 millió éves íhát..
Válasz bandigh #4450. hozzászólásáraNem muszáj megfogadni.
Mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Csak jószándékból mondtam.
Neked gondolom nincsenek lengyel gépeid. Ezen gépek csak a szegényebb gazdáknak van, akik pályázaton nem nyernek és mégis újat akarnak venni önerőből.
Én szeretek vigyázni arra amiért megdoldoztam, nem tehetem meg, hogy 5 év múlva levetem és majd veszem a másik újat.
Nem vagyunk egy kategória szerintem. Te a király, én a paraszt a nagyságrend köztünk, úgy hiszem.
Válasz bandigh #4450. hozzászólásáraAz nem is,de a lengyeleknek szokása hogy a torziós rugójában a gumi csövek más alakot vesznek fel hosszú állás után.
Válasz TDavid #4447. hozzászólásáraAkkor nem szóltam,azt gondoltam függesztettet keresel.
Válasz VDénes #4449. hozzászólásáraVonuláskor ha belemégy egy lyukba, akkor elhajolhat, de álltában, lassan? Nem üveg ez hogy 500 év alatt vastagabb az alja mint a teteje
Válasz Nyomasek Bobo #4443. hozzászólásáraÚgy is ahogyan ND kollega írja.
De legfőképpen arra gondoltam, hogy bizonyos gépek össze csukva pont 90fokkal eltérő erőhatást kapnak, mint munka helyzetben. A nagy súly miatt a henger tartója elhajolhat, esetleg a munkaszekciók tartó vasa is elhajolhat mert a gép többet van összecsukva tárolva mint használva. Nekem a sorközművelő is mindig nyitva van tárolva, rugók lelazítva. Mert mikor be van zárva akkor a saját súlyukon lógnak a kocsik 90fokos törésre a tervezési irányra így szépen lassan elhajlik. Van ismerősöm akinek a tárcsa is így járt a henger súlya alatt meggörbült a csapágyállást tartó konzol. Ez alól a Carrier rendszerű vontatott tárcsák kivételt jelentenek, mert ott más megoldás van az össze csukásra. Ahogyan a tolatva nyitós hengerek is működnek.
3 tonna körüli súly nem kevés 5 méterre, félfüggesztettnél?
Válasz mtz1221 #4446. hozzászólásáraOpall agri oldalán csak függesztett 5 métereset találok, féligfüggesztett kéne
Válasz TDavid #4436. hozzászólásáraOpall-Agri PEGAS-ra ránéznék,meg a regentre is csak ott kérdéses az sts henger .