a környéken nem sok 5 mm ma este megint pár csepp de pár km odébb már 30mm is volt és semmi nincs lekaszálva minden nő szépen ujra csak jég ne legyen az a lényeg
Kétfejes váltva forgatós ekéhez keresek előhántó fejeket. Ha valaki tud eladót vagy olyan helyet ahol be lehetne szerezni elfogatható áron, azt légyszíves írjátok már meg.
Válasz #3718. hozzászólásra
Helló Tamás!
Nem tudom, hogy a rajz melyik gépnek a tűje! Valószínűnek tartom, hogy valami hasonló régebbi típusú gépé lehet.
A különbség amit felfedezni vélek:
- a rajzon a belső íven látom nyitottnak a lemezt , és kívűl van a gerinc, az enyémen pedig fordítva, vagyis a bálazsinór az enyémen nem tud befeküdni a lemezlapok közé,
- tőben a lap szélessége 30 helyett 55 mm,
- a szélső lyukközép 45 helyett 15 mm, de ez a legkevesebb,
- a lyukközép távolság 95 helyett 75 mm,
- a tű csúcs távolságot nem tudom lemérni, mert be van hajolva, de a jó ivet megsaccolva is legalább 800 mm.
Hogy a típusa tényleg Borga-e, nem biztos, mert adattábla az nincsen rajta.
Üdv mindenkinek!
A bálázós topicban már feldobtam, de hátha valaki ott nem olvasta!
Van egy Borga tipusúnak mondott kiskocka bálázóm, aminek 4 év használat óta szinte semmi baja nem volt. vasárnap a hülyeségem miatt mindkét tűjét hazavágtam. Belevert a döngölő, és nagyon meghajlította.
A tű maga lemezből sajtolt, tehát elvileg javítható, de ahhoz pontos alak, és méret ismerete kellene, ami nekem nincsen.
Tehát aki ismeri, vagy van ilyen doksija, ossza meg velem.
A másik lehetőség, hogy vásárolnék ilyen tűt, ha valakinek van, vagy valaki tud beszerzési forrást.
Néhány kép az azonosításhoz. A sarló alakú, az a túlgörbült tű.
egyszerre kéne működni de csak a második indúl el
a résolaj visszavezetés azért van kialakítva hogy ha valami miatt megállna valamelyik hidromotor akkor az olajnak legyen útja és ne tegye tönkre az olaj (hidraulika nyomás)a motorokat
A damil minöségére allergiások ezek a vackok,sokat kaszálok velük és a drágább jobb minöségü damilokkal sosincs gond.Szépen sorba tekerem fel a dobra.Nálam a damil adagolás szokott akadozni,hiába csapom oda nem adja ki akkor szétkapom és mehet ujra.4 db kinai van a tanyába abbol egy az tuti franko az megy egész nap a többi az szivat.Felvannak fegyverezve damil,vágo tárcsa,körfürész lap és mehet a csapatás.Elgondolkoztam rajt hogy vegyek drága pézér márkásat 1db-ot vagy annyiér döbbet még ha nem is tuti gépek
Adva vagyon egy munkagép..van rajta két db hidromotor a két hidromotor sorba van kötve és van egy ág ami a két hidromotort összeköti és be van kötve a visszatérő ágba az első hidromotor nem indúl el,de a másik megy mint a doxa..mi lehet a hiba???????
Nem lehet hogy ha másik irányba csavarod fel akkor nem tesz ilkyet? Esetleg nem új csomag damilról van szó? Nekem is volt egy csomag ami folyton egybe olvadt a dobon. Nekem csak a dobban szokott nyomot hagyni.
Nem akkor vágja a sort a kultivátor, ha a gép eleje hirtelen ide-oda sétál 10-10 centit, mert akkor még a hátsó kerék belül van az 5-5 centis sétálásban, hanem akkor, amikor már olyan sokáig megy az első kerék féloldalt, h. a hátsónak is van ideje utánamenni teljesen.Mindezektől függetlenül ne vitatkozz a tanárral, mert valószínüleg ő még nem sokat kultivátorozott életében, csak az elméletet tanítja nektek. (de ha ki akarja próbálni, még van előttem 40 hektár, eljöhet bemutatót tartani)
Ennek a kapcsolónak egy baja volt, mivel csak egy helyen (felül) volt masszívan rögzítve egymáshoz, de ha húzni kellett, akkor inkább az alja húzott (oda csatlakoztak a vonószárak), ezért kitépte a háromszöget az U- vas tokból alul, legalább is az ekénél. A sorközművelő, az valamivel tovább bírta.Ezért javasoljad, h. ezeket alakítsák át úgy, h. az alsó rész erősebb legyen, esetleg legyen rajta (a háromszögen)1-1 30 mm átmérőjű tüske, ami belemegy a tok alján lévő 1-1 csődarabba,és így már nem bírja a gép előrefelé széttépni a két elemet.
Valószínüleg a tanár azt várja, h. azt mondd neki, h. nem lehet befeszíteni a feszítő lakatokat, mert a kormány mozgatására vágja a sort.Ennek ellenére én mégis feszes lakatokkal megyek már 25 éve, mert dombok vannak a földben, és ha lóg a lakat, úgy is félre megy a kapa, és akkor vágja a sort.Aztán ha a kultivátor kerék elkapja a vegyszerező nyomát, és tud oldalra mozogni, akkor is vágja a sort.A valóság az, h. én behúzom a lakatot, és igen agresszív kormánymozdulatokkal tartom egyenesbe a gépet, és így, ha az eleje kissé kitér oldalra,egyből visszacsapom a kormányt, és nincs ideje a gép hátuljának is kimenni a középvonalból, ezért nem vágja a sort.
A felső a munkagépen van rajta ( mindegyiken) Ez egy U vas tok, ami lefelé néz. A gépre felteszed azt a háromszöget a 3 pontra, amit ebbe az U vasba bele kell emelni, és egy horoggal rögzíteni benne ( rugó bekattintja a helyére). Levételkor a horgot kiakasztod, és lefelé kijön a tokból a gyoskapcsoló háromszög.
Ha rögzített karokkal kapálsz,marha nehéz kormányozni,mert kivágsz mindent. Lazára kell hagyni,és nem vág.
A kapcsolásra legegyszerűbb az spc vetőgép gyári gyorskapcsolása.
s az iskolákban általában a régi dolgokat emlegetik.......
13480 hozzászólás
Válasz #3729. hozzászólásra
mivel muszáj.
Akkor dolgoztatok.
Mivel...
Válasz #3728. hozzászólásra







Tegnap és ma 130heki lucerna lekaszálva.
Jó időt AKAROK!!!!!!!!!!
Válasz #3723. hozzászólásra
minden nő szépen ujra csak jég ne legyen az a lényeg 
a környéken nem sok 5 mm ma este megint pár csepp de pár km odébb már 30mm is volt és semmi nincs lekaszálva
Válasz #3724. hozzászólásra

Benne van, lapozd egyet, és megtalálod.
Krone eke alkatrészek
Válasz #3724. hozzászólásra
http://www.raonici.rs/p/proizvodi-3.html
Válasz #3724. hozzászólásra
Ha nem messze van szerbia akkor itt van jó áron meg minöségben
Válasz #3722. hozzászólásra

Krone dozent a típusa. Kukorica miatt kellene, hátha jobban lefordítaná vele.
Válasz #3722. hozzászólásra
Pici hány mm jött le az este? Van lekaszálva valamid?
Válasz #3721. hozzászólásra


a tipusát meg majd telepaitkusan meg tudjuk valahogy
sok féle váltvaforgo van hejj tied mien tipus ? stbstb....
Sziasztok.
Kétfejes váltva forgatós ekéhez keresek előhántó fejeket. Ha valaki tud eladót vagy olyan helyet ahol be lehetne szerezni elfogatható áron, azt légyszíves írjátok már meg.
Előre is köszönöm.
Válasz #3719. hozzászólásra
A 45 helyett helyesen 40 mm, és a furatok igen, M12-es csavarhoz vannak.
Köszönöm a segítséget!
Válasz #3718. hozzászólásra
Helló Tamás!
Nem tudom, hogy a rajz melyik gépnek a tűje! Valószínűnek tartom, hogy valami hasonló régebbi típusú gépé lehet.
A különbség amit felfedezni vélek:
- a rajzon a belső íven látom nyitottnak a lemezt , és kívűl van a gerinc, az enyémen pedig fordítva, vagyis a bálazsinór az enyémen nem tud befeküdni a lemezlapok közé,
- tőben a lap szélessége 30 helyett 55 mm,
- a szélső lyukközép 45 helyett 15 mm, de ez a legkevesebb,
- a lyukközép távolság 95 helyett 75 mm,
- a tű csúcs távolságot nem tudom lemérni, mert be van hajolva, de a jó ivet megsaccolva is legalább 800 mm.
Hogy a típusa tényleg Borga-e, nem biztos, mert adattábla az nincsen rajta.
Válasz #3717. hozzászólásra

hello!
ezeket a méreteket küld meg nekem, s utánanézek!
Üdv:
Tamás
Üdv mindenkinek!




A bálázós topicban már feldobtam, de hátha valaki ott nem olvasta!
Van egy Borga tipusúnak mondott kiskocka bálázóm, aminek 4 év használat óta szinte semmi baja nem volt. vasárnap a hülyeségem miatt mindkét tűjét hazavágtam. Belevert a döngölő, és nagyon meghajlította.
A tű maga lemezből sajtolt, tehát elvileg javítható, de ahhoz pontos alak, és méret ismerete kellene, ami nekem nincsen.
Tehát aki ismeri, vagy van ilyen doksija, ossza meg velem.
A másik lehetőség, hogy vásárolnék ilyen tűt, ha valakinek van, vagy valaki tud beszerzési forrást.
Néhány kép az azonosításhoz. A sarló alakú, az a túlgörbült tű.
Válasz #3715. hozzászólásra
Ez egy csonkázó(szőlő tetejelő)
Válasz #3714. hozzászólásra
Értem.Milyen gép ez?
Válasz #3712. hozzászólásra
egyszerre kéne működni de csak a második indúl el
a résolaj visszavezetés azért van kialakítva hogy ha valami miatt megállna valamelyik hidromotor akkor az olajnak legyen útja és ne tegye tönkre az olaj (hidraulika nyomás)a motorokat
Válasz #3712. hozzászólásra
A résolajnál nem szökik el az olaj?
Válasz #3710. hozzászólásra
Külön-külön működnek? A visszatérőbe a résolaj van bekötve.Érdekes probléma. Axiál dugattyús motor?
A damil minöségére allergiások ezek a vackok,sokat kaszálok velük és a drágább jobb minöségü damilokkal sosincs gond.Szépen sorba tekerem fel a dobra.Nálam a damil adagolás szokott akadozni,hiába csapom oda nem adja ki akkor szétkapom és mehet ujra.4 db kinai van a tanyába abbol egy az tuti franko az megy egész nap a többi az szivat.Felvannak fegyverezve damil,vágo tárcsa,körfürész lap és mehet a csapatás.Elgondolkoztam rajt hogy vegyek drága pézér márkásat 1db-ot vagy annyiér döbbet még ha nem is tuti gépek

Adva vagyon egy munkagép..van rajta két db hidromotor a két hidromotor sorba van kötve és van egy ág ami a két hidromotort összeköti és be van kötve a visszatérő ágba az első hidromotor nem indúl el,de a másik megy mint a doxa..mi lehet a hiba???????
Válasz #3708. hozzászólásra

Vagy nem! Miénk valami kínai! :D
A damilos fűkaszát úgy hivják hogy: STHILL
Válasz #3701. hozzászólásra
Egymás mellé, és ne egymásra tekerd fel a damilt.
Krone 10 16-ost használ(t valaki? Infót szeretnék róla.
Válasz #3701. hozzászólásra



Az én fűkaszám a hagyományos. Fa nyélen a fém.
Talán olcsót vettél, és mosst jön ki rajta, hogy melegben használhatatlan.
Egész télen nem volt vele semmi gond.
Volt főnököm is vett egy ilyet, majd egy évre rá megtanult a hagyományos kaszával dolgozni. Olcsóbb jobb.
A szomszédom szegélyvágót használt. Már Ő is áttért a hagyományos változatra.
Barátom késest használ. Illetve a fia. (de náluk a pénz nem számít).
Válasz #3701. hozzászólásra
Nem lehet hogy ha másik irányba csavarod fel akkor nem tesz ilkyet? Esetleg nem új csomag damilról van szó? Nekem is volt egy csomag ami folyton egybe olvadt a dobon. Nekem csak a dobban szokott nyomot hagyni.
Válasz #3701. hozzászólásra
Lehet nem a 800fokba kéne kaszáni
Válasz #3701. hozzászólásra
Tegyél rá kést,no problem...
Hej parasztok!
A damilos fükaszán a damil összesül a dobin.Mitől lehet ez?
Válasz #3699. hozzászólásra
Köszi
Válasz #3698. hozzászólásra
Lehet. Másodvetésként birkának, marhának szénának ajánlják. A mostani Kistermelők Lapjában foglalkoznak vele.
Állomány szárított (köles) szalmát lehet etetni pl. birkákkal?

Válasz #3696. hozzászólásra



Lehet h. 10 perc után ki kellene hívni a mentőt hozzám 








Válasz #3695. hozzászólásra

Sokáig állitgatják gyakorlással, a végén szellős lesz a kukifölded .
Válasz #3693. hozzászólásra
Nem akkor vágja a sort a kultivátor, ha a gép eleje hirtelen ide-oda sétál 10-10 centit, mert akkor még a hátsó kerék belül van az 5-5 centis sétálásban, hanem akkor, amikor már olyan sokáig megy az első kerék féloldalt, h. a hátsónak is van ideje utánamenni teljesen.Mindezektől függetlenül ne vitatkozz a tanárral, mert valószínüleg ő még nem sokat kultivátorozott életében, csak az elméletet tanítja nektek. (de ha ki akarja próbálni, még van előttem 40 hektár, eljöhet bemutatót tartani)
Ennek a kapcsolónak egy baja volt, mivel csak egy helyen (felül) volt masszívan rögzítve egymáshoz, de ha húzni kellett, akkor inkább az alja húzott (oda csatlakoztak a vonószárak), ezért kitépte a háromszöget az U- vas tokból alul, legalább is az ekénél. A sorközművelő, az valamivel tovább bírta.Ezért javasoljad, h. ezeket alakítsák át úgy, h. az alsó rész erősebb legyen, esetleg legyen rajta (a háromszögen)1-1 30 mm átmérőjű tüske, ami belemegy a tok alján lévő 1-1 csődarabba,és így már nem bírja a gép előrefelé széttépni a két elemet.
Válasz #3690. hozzászólásra
Hm...ezt még át kell gondolnom, hogy pontosan hogy is van:)
Válasz #3679. hozzászólásra
Köszönöm ezt a választ is!:) fel fogom használni!
Válasz #3678. hozzászólásra
Huu ez nagyon jó:) ez fog nekik tetszeni, tuti!:)))
Válasz #3685. hozzászólásra
Valószínüleg a tanár azt várja, h. azt mondd neki, h. nem lehet befeszíteni a feszítő lakatokat, mert a kormány mozgatására vágja a sort.Ennek ellenére én mégis feszes lakatokkal megyek már 25 éve, mert dombok vannak a földben, és ha lóg a lakat, úgy is félre megy a kapa, és akkor vágja a sort.Aztán ha a kultivátor kerék elkapja a vegyszerező nyomát, és tud oldalra mozogni, akkor is vágja a sort.A valóság az, h. én behúzom a lakatot, és igen agresszív kormánymozdulatokkal tartom egyenesbe a gépet, és így, ha az eleje kissé kitér oldalra,egyből visszacsapom a kormányt, és nincs ideje a gép hátuljának is kimenni a középvonalból, ezért nem vágja a sort.
Válasz #3686. hozzászólásra

Mivel segédszerkezet!!!!! köll a faszinak mindenáron tolja elé a koma ezt......
Válasz #3686. hozzászólásra
ez is szupi, köszi:)
Válasz #3686. hozzászólásra
A felső a munkagépen van rajta ( mindegyiken) Ez egy U vas tok, ami lefelé néz. A gépre felteszed azt a háromszöget a 3 pontra, amit ebbe az U vasba bele kell emelni, és egy horoggal rögzíteni benne ( rugó bekattintja a helyére). Levételkor a horgot kiakasztod, és lefelé kijön a tokból a gyoskapcsoló háromszög.
a Keletagronál ha beütöd h. gyorskapcsoló, akkor kiadja ezeket , az Oroszok által már 40 éve használt munkagép kapcsolókat

Válasz #3683. hozzászólásra
igen!
Köszi a válaszokat, jöhetnek az újdonságok is:)
Válasz #3674. hozzászólásra
itt vagy még?
Válasz #3678. hozzászólásra

Ezt ha megmutatja a tanitónak kettéállnak a fülei.....
Ennyire azi nem lehetnek korral haladók a ........
Válasz #3674. hozzászólásra
Ha rögzített karokkal kapálsz,marha nehéz kormányozni,mert kivágsz mindent. Lazára kell hagyni,és nem vág.
A kapcsolásra legegyszerűbb az spc vetőgép gyári gyorskapcsolása.
s az iskolákban általában a régi dolgokat emlegetik.......