Fórum
- Erdőtelepítési támogatás új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Aszály új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Perkins motorok - tapasztalatok és vélemények új
- Fokhagyma termesztés új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Szója termesztése új
Cikkajánló

KÁN Egyetemi Napok 2025 – ahol az agrárinnováció találkozik a hagyományokkal
Több tízezer látogatót várnak a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem..._fill_540x300_0.jpg)
770 hozzászólás
Válasz medikus #768. hozzászólásáraÉn nem járok kocsmába, itthon olcsóbb berúgni!
Válasz Gumóka #767. hozzászólásáraAzért hogy te legyél az ász a kocsma topikban?


Válasz ND #762. hozzászólásáraHa a pálinka volt, valaki küldjön nekem belőle!

Válasz ND #762. hozzászólására


Válasz medikus #763. hozzászólására



Válasz .Richard. #760. hozzászólásáraA mesternél tölt, felrakva meg nem. Szerintem a gerjesztő égével van a baj.
Válasz Radocz #761. hozzászólásáraLegalább nem kell messzire mennie munkába!
Válasz Radocz #761. hozzászólásáraMég hat a Mash-es pálinka, vagy téged is felvettek bérbe?
Moderálási elveink miatt törölve: 2025-01-30 08:46:05
Válasz Sk Laci #757. hozzászólásáraAz jó szakember. Meg van a hiba. Nem tölt.
lehet nincs benne elèg hosszú kefe?
Válasz Sk Laci #758. hozzászólásáraAmi tavaly áprilisban volt töltve azt nem kell mérni. Misére kell helyette járni megköszönni, hogy ilyen jó életet kaptál.
Válasz cross #746. hozzászólásáraHa az akumlátorra gondolsz, ami tavaly áprilisban volt töltve 11 voltot mutatott /de az óra nem pontos/. Komolyabb mérőmüszerrel kellett volna lemérnem, ahol tized voltokat is mér. Kölcsönadtam, de valahogyan már lassan 1 hónapja nem bír hazaérni.
Válasz A.I. #743. hozzászólásáraAlternátor jó, feszültségszabályzó új, nézte is a villanyszerelő, de ha nincsen akkor nem tölt. Agybaj....
Sajnos ezt 2 öreg gépem is produkálja, de szerencsére mára már alig vannak használva, vagy a másik végkép.
Válasz Gumóka #755. hozzászólásáraMost ma van a kínai újév, lehet leterhelték a rendszert.
Válasz mtz1221 #754. hozzászólásáraMost van még 2 tételem, a fizetési várakoztatáson van, ilyen se volt még...
Megbolondult ez is
Válasz Gumóka #753. hozzászólásárahttps://www.aliexpress.com/w/wholesale-tuya-wifi-smart-plug-16a-20a-eu-smart-socket-with-power.html?spm=a2g0o.home.auto_suggest.1.549f76dboiQdzo
Válasz mtz1221 #752. hozzászólásáraNem adja be ez gyászkenet...
Mondjuk furcsa is, volt pár termék a kosaramban, most tettem be őket újra, mert a helység miatt nem engedi rendelni...
Válasz Gumóka #745. hozzászólásáraHanem ma jött meg az első kettő, 2 órát játszottam vele. Pásztor műhelylámpát központipumpát, vizmelegítőt mindent kipróbáltam vele. Rendeltem is még 5-öt.
https://www.aliexpress.com/item/1005006621115335.html?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.2.3cb1f19cFaQFkR
Válasz Gumóka #745. hozzászólásáraTudod hogy nem vagyok normális, miért kérdezed ?
Válasz golyó 2 #744. hozzászólásáraŐ is ezt mondta.
5 hónap alatt pénteken megyek a 4. új akksért, tele lett vele a facom. 
Válasz A.I. #739. hozzászólásáraAz mire elèg? Azt mondják, egy 100amperos generátor egy óra alatt annyit tud tölteni. Ha a 200ah akkunak 12voltja van,az szinte lemerült, de beindul a motor. akkor,egy óra alatt az a generátor fèlig tölti fel. Egy orát meg ne járassa,mert kevés is. . Akkor a 10perc mennyit tesz bele? Semmit. Akku töltő kell, generátor meg tartsa szinten,meg lássa el a fogyasztókat.
Válasz Sk Laci #742. hozzászólásáraJa. Havonta töltsd fel.
Válasz Sk Laci #740. hozzászólásáraLelke van, és a szerelőtől fél. Tőled nem.
Ezt számítógépek is tudják produkálni. Tőlem félnek.
Válasz Sk Laci #736. hozzászólásáraÜresjáratban mennyi rajta a fesz? Lehet cellazárlatos.
Válasz mtz1221 #741. hozzászólásáraBitedánke!
https://vm.tiktok.com/ZNeEq4P35/
Válasz mtz1221 #741. hozzászólásáraÉn sok éve használok ilyen okos töltőket, 3 naponta át teszem mindig másik gépre.
Egész télen felváltva mennek , a legfiatalabb aksi már 6 éves.
Válasz Sk Laci #740. hozzászólásáraKönnyen lehet, hogy feszszabályozó döglődik. Vagy valami vezeték gond van valahol.
Válasz mtz1221 #741. hozzászólására2 hetente tölteni?
Az említett akumlátor valamikor 2024 áprilisában volt töltve.
Kombájn szeptemberi aratástól decemberig várt az újraindításra. Valamikor ünnepek között indítottam be, amikor nem volt fagy. Átjárattam, azóta áll.
De más gépekben is, amit nem használok, van amikor 4 hónapot is áll töltés nélkül.
Ezek szerint hanyagolom az aksikat.......
Válasz Sk Laci #740. hozzászólásáraÉn most rendeletem egy processzorvezérlésű okos töltőt. Villanyszerelő ismerős mondta, ne szarozzak az árával, 2 hetente tegyem rá minden aksira mikor nincsennek használva, és sokkal többet kifognak bírni. Állítólag ráteszed és ő majd mindent megold ahogy mesélte. Ha hetekig rajta hagyod akkor sem lesz baja.
https://pt.aliexpress.com/item/1005005590403188.html?spm=a2g0o.order_detail.order_detail_item.3.53664c7f3VkErD&gatewayAdapt=glo2bra
Válasz A.I. #739. hozzászólásáraNem tölt
2x volt a villanyszerelő, de amikor ránézett elindult. Másnapra megint nem. Nem értem....
Válasz Sk Laci #738. hozzászólásáraLegjobb töltő a generátor.
Ha beindul járasd azért vagy 5-10 percet.
Válasz A.I. #737. hozzászólásáraAkkor valamelyik nap felteszem. Lehet megpróbálom először beindítani a motort /ha sikerül/, egy kicsit mozogjon, majd pár perc járatás utánn leállitom, és ráteszem a töltőt.
Válasz Sk Laci #736. hozzászólásáraTedd fel kis amperral (1-2), minél hosszabb időre, minimum fél napra.
Csepptöltésnek hívják ha jól mondom.
Ma rátettem a töltőt egy öreg akumlátorra 180 Aó, 10 A kezdett töiemi, pár perc utánn lement 5 A, de 4 óra utánn is szedte az 5 A-t.
Kell még tölteni az említett akumlátort, vagy már nem kell?
Azért kérdezem, mert ami akumlátort eddig rátettem a töltőre, 15-20 perc utánn lement 0-ra.
Viszont ez az öreg akumlátor újkora óta amikor télen rátettem a töltőre, sohase ment le 0-ra, mégis gond nélkül indította a motort.
Válasz Sk Laci #734. hozzászólásáraAmúgy egy fiat is ált ott nem messze lengedett gumaval. Lehet ő is követ fogott a gumiba.....
Válasz _NB_ #733. hozzászólásáraAz autó 7 napból 4-5 napot megy, igaz rövid távokat a városban 3-5 km.
Kamera nincsen benne. Ez biztosan nem húzza az áramot. Csak a gyári felszerelés van /2021-es Toyota Yaris kisautó/. Hogy mennyire van inteligensen megcsinálva a töltése, ebbe nem mélyültem bele. Párom jár vele, de ha baj van "mentem".
Gumit meg beragasztatom, megy a függesztett ekére /oda paszol/. Az autó meg kap újat. Sajnos a Bridgestonnak ára is van, azért annyi, amit lejjebb írtam.
Ha már a városban utat átásnak, azért jobban odafigyelhetnének, hogy a kövek amivel feltöltik a kiásott részt ne legyenek az aszfalton is szétszórva, mert más is úgy járhat, mint a párom. Kb 150 m tett meg, mire leengedett. Kaviccsal ha feltöltötték ilyen probléma nem lenne, de bányakőnél sajnos igen.
Válasz Sk Laci #726. hozzászólásáraAz autóban a leállítás után is vannak fogyasztók, pl a rádió memóriája, vagy egy autóriasztó, GPS nyomkövető, autós menetrögzítő kamera amiben aktív a parkoláskori rögzítés... ezek folyamatosan merítik az aksit.
Ha tudom hogy sokáig nem használom a szekeret akkor, nálam egy szárnyas anyával oldható az utastérbe bemenő pozitív vezeték a sarunál.
Aztán az aksiknak van önkisülése is ha nem kötsz rá semmit is idővel lemerül.
Mindkét aksi hagyományos és a start-stop is merül a rövid távokon, de a hagyományosnak több idő kell a felültöltéshez, tehet nem a megtett út hossza számít hanem az idő amíg motor hajtja a generátort és az tölti az akksit.
Az akksi ahogy telik úgy lassul a töltés, anno az intelligens töltök előtt az akksi kapacitásának 1/10-re állították a töltőt, majd ha nagyon le volt merülve akkor tízen óra volt míg teljesen feltöltött és kifeküdt az ampermérő mutatója nullára.
Lehet csalóka képed és kicsinek látom a sérülést, de nálunk a gumis a futófelületen javít ilyen sérüléseket.
Kivétel ha jelen estben a kő teljesen elvágta a drótot vagy ha az oldalfalon van azt ő sem vállalja.
Traktor és tehergumikat is javít, még vulkanizál is, így rak bele ha kell egy erős foltot.
Azt is szokták még, hogy javítás után hátra teszik, ott kisebb a gond ha esetleg még is leereszt.
Amúgy vigasztald magad azzal, hogy ez még mindig olcsóbb, mint állni a törött autó mellett és várni az autómentőt.
Válasz Sk Laci #726. hozzászólásáraHa féldög is kell neki 3 nap mire leadja a delejt.
Válasz Sanyiii70 #730. hozzászólására
Válasz mtz1221 #727. hozzászólásáraNekem a targonca indult nehezen tegnap. November óta nem volt elindítva.
De rendeltem egy GYS inverteres töltőt ami tud csepptöltést és akku ápolást is.
Az öreg Trakisz 12/24 töltőm amit még annó az IFA-hoz vettem nem tud ilyen nyalánkságokat.
Válasz mtz1221 #723. hozzászólásáraMűvelőkerék van rajta mindig. Csak sormüvelésre, gyomfésűzésre és permetezésre használom.
Válasz mtz1221 #727. hozzászólásáraNekem is ki van véve télire a traktoré, havi 1 lassú töltés elég neki, bekem lent van a kazánnál "melegen"
Válasz Sk Laci #726. hozzászólásáraNézd úgy, inkább szenvedj kicsiket minden héten az életedben, mint a végén egy nagyot.
Viszont télen minden akksit vagy töltetni kell hetente, vagy meghajtani a gépjét legalább félórát rendesen.
https://hu.wikipedia.org/wiki/V%C3%A9g%C3%ADt%C3%A9let
Mindenkinek köszönöm a hozzászóllást.

Lehet azért merült le az aksi, mert az autó csak rövid utakot tett meg. Tegnap este beindítottam a motort, és egy kicsit meghajtotta, 2500-3000 fordulaton 20 km-es távon. Ma reggel szépen indult. Majd meglátom veszek e új akumlátort.
Amúgy ilyen van az autóban
Ha már az ember egy kicsit is örül, hogy nem kell talán pénzt kifizetni, akkor nesze neked boldogság:
Nyavalyás kő úgy átcsapta a gumit, hogy újat kell venni, mert a gumis nem tudja garantálni, hogy 100 km/ó sebességnél nem e fog elsülni. Állítólag nagyon sérült a vászon.
Ez az öröm 142 euró /58 280 Ft plussz szerelés és kiegyensúlyozás.
Meg jött a mérő, és meglepetésemre működik. Frissen feltöltött akksit ami még beindítana, leveszi 10.5 voltra és írja hogy nem jó.

Válasz Sanyiii70 #720. hozzászólásáraA 155 beflr, kramp, vagy granit, azok 3 év garisok.
Nekem 1 100as van benne, igaz én vízmelegítőzöm, ha rélen indítani kell, áttételes önindítóval elég.
Válasz Sanyiii70 #722. hozzászólásáraAkkor nem lesz gond a 140.sel. Minek alábakolni ? Fel kell fúvni a kerekeket 2.5 bárra télire, és jó az úgy.
Válasz mtz1221 #721. hozzászólásáraTélen nem használom. Most is csak a műszaki miatt indítom el.
Amióta megvan (5 éve) minden télen alábakolva állt.
Válasz Sanyiii70 #719. hozzászólásáraDieselben is van start-stop, ott meg önindító nélkül bashatod. Mtzbe meg télen kevés lesz a 140es. Van 180asban is olyan méretű ami befér, keresgélj még.