Hirdetés
Fórum
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Egyedi munkaeszközök házilag új
- Nitrosol új
- Trágyaszórás új
- Zetor 50 Super új
- Agrártámogatások kifizetése új
- Zöldítés, öko-célterület: 2015-ös SAPS (?) alaptámogatások új
- Húsmarhatartás a Kárpát-medencében új
Cikkajánló
Hirdetés
1031 hozzászólás
Hello.Ma voltam a Farmerexpón,reméltem,hogy hátha ott lesz a prototipus,de sajnos nem állitották ki.Jó lett volna látni élőben.
Válasz *** HM *** #1029. hozzászólására
Válasz papa maci #1028. hozzászólásáraNem kell túlagyalnunk ezt, lehet elég xy db a cégnek ha el lesz adva évente már abból is futja majd vlm cabrióra vagy Riora ....
Nem cél pl a kubotát megsemmisiteni...
Válasz Földönfuto #1014. hozzászólásáraA 180-as Rába többek közt pont az ára miatt sem volt kelendő. A nagy gyártókkal versenyezni lehetetlen. Még ha az MTZ-is. Egyszerűen lenyomnak erőfölényből. Ez a gép mire kiforrja magát. Úgy fog el kelni mint a Németnél,a hazai érdekeltségű traktor. Egy szerűen úgy gondolkozik, haza adja a pénzt, még ha drágább is. Na ehhez a gondolkodás módhoz kell nekünk még pár évtized. Mikor elmegyek Sváb falvakba. Ott Már Ivánt nem látok. Sőt inkább behozták anno a csettegő kis nyugati vasakat és azzal kezdték. Vagyis nem kell nyugatra menni, hogy némi lojalitást lásson az ember !
Válasz Bárány #1023. hozzászólásáraDe akkor ki fogja megvenni???
Válasz mtz1221 #1025. hozzászólásáramert évi 5-6 db-ért nem volt értelme barkácsolni. meg a,úgy is egy semmi xar volt. megvették az mtz-t, vettek bele egy motort, kapott egy KAB ülést, meg két doboz festéket és annyi volt..
Az Amobil traktornak miért ért véget a gyártása?Az nekem nagyon tetszett,ennyi év alatt ha kapott volna egy normálisabb fülkét is én is vennék.
Válasz Földönfuto #1014. hozzászólásáratévedsz kolléga.hogy sértődés ne essék túlzottan optimista vagy.
Válasz Földönfuto #1014. hozzászólásáraMeglepődnék, ha a kabinost nettó 7-8 millió alatt tudnák adni.
Válasz traktorajtóhajtogató #1021. hozzászólásáramások is kísérleteznek igen, még hajtott pótkocsik terén is. jó cucc, de mondom, elektronikai téren az összehangolás a diesel motorral elég maceráns. nem kivitelezhetetlen és persze jóval egyszerűbb mint a retkes CVT pl.
de megvannak a maga rákfenéi is. mint a motorfékezés, meg hogy akkor most a gátpedál mit is csináljon, küldjön több kakaót a vellanymotorra (nagyob feszt, vagy más impulzus szélességet) vagy a dieselt pörgesse jobban, hirtelen akadálynál mit csináljon, stb.. elég firnyákos dolog ez na.
Válasz a2457 #1019. hozzászólásáraSok gyártó kisérletez elktromos hajtásláncal. Konkrétasn JD-t és Belorus-t láttam de biztosan mások is foglalkoznak az ötlettel.
Válasz zollfeco #1018. hozzászólására
Válasz némedi #1012. hozzászólásáraa villamos hajtáslánc kifogástalanul remek ötlet, annyi hátulütője lenne hogy meglehetősen komplikált a szabályozás, ha dinamikus terhelésről van szó.
de tény és való hogy kiváltaná a kuplungot és a váltót, és fokozatmentes lenne.
sajnos a hajtáselosztás elemeit nem.
tehát osztóm és differenciálmű az megmaradna.
ennek gyakorlati oka van, gondoljunk bele egy hátsókerekes trakiba, ugye van 2 hátsó kerekünk és ugyan ideális körülmények közt 50-50 % a teljesítmény amit le kell adni velük, a valóságban ez nem szokott ennyire egyszerű lenni. mondjuk 100 Kw a masina, 2 darab 50 Kw villanymotorral sajnos ne mentjük meg a világot amint az egyik kerék elkapar. mivel maximum 50 Kw nyi kakaót tudnánk így ráadni. ha viszont mechanikus hajtáselosztó elemek vannak, és 1 darab 100 Kw teljesítményű motorunk akkor még használhatunk difizárat és akár a teljes teljesítmény elérhető azon az egy keréken ami fog is.
(100% os hatásfokot feltételezve persze mielőtt beleköt valaki. )
összességében hatásfokon jelentősen növelne.
Válasz Richard. #1013. hozzászólásáraLehet, hogy igazad van, meg miattam lehet is, de a véleményemet akkor is fenntartom, hogy méreteinél fogva nem fog piacot döntögetni. Lehet, hogy a súlya, meg az ereje olyan mint egy "százéves mtznek" viszont a terhelhetősége meg nem lesz olyan. Nekem volt egy 45 lovas VOLVO BM trakim. Egy csomó nyugati munkagépet nem tudott elvinni, amit az 50-es MTZ simán cipelt. Gondolok ilyenekre, hogy hidraulika emelőmagasság, vagy munkagép csatlakoztatás.
Másik példa, hogy amit az 50-es elhúzott 3-as kongskilde ekét azt a kertészeti 80 lovas newholland nem tudta olyan magasra emelni, hogy nem érjen le az első ekefej a földre.
És ezeknél teljesen mindegy, hogy kabinos vagy sem. Tudom, hogy nem a kabinon múlik a teljesítmény, azért ennyire h.... nem vagyok.
Szerintem ez a gép kertészetinek nagy, szántóföldinek kicsi. De mindenkinek más a véleménye. Szerintem azért abban kiegyezhetünk, hogy olcsó nem lesz. Úgyhogy nekem marad az 50-es meg a warchalowski WT30.
Válasz .Feco. #1016. hozzászólásáraÁáá. Fszm nekik.. ugrálóvár....még nem döntöttem el,de akkor vagy ők,vagy én ,de valamelyikünk nem ebben az országban fizet adót..
Válasz Richard. #1013. hozzászólásáraegy 55 lóerős kubota motor használtan 6000 usd, 1,8 millió. újonan nem tudom, de ettől biztos több... lehet saccolni a teljes vételárra...
Válasz Földönfuto #1014. hozzászólásáraóó,hát addig 2millát össze kell mtzzni,addig az már kifutó széria lesz,következő meg drágább lesz. Arra belapátolok az mtzbe 200ezret,azt elvetjük ezt a projektet. ismét lépéselőnyben az oroszok iramszarvasa. Bszok rá,Rennerezzenek.feladom....így nem lesz a gyereknek ugráló vár,ha projektezünk..
Válasz Richard. #1013. hozzászólásáraA 4 millió+fa valószinübbnek tünik.
Válasz zollfeco #1011 hozzászólásá miért,mennyivel különbözne egy százéves mtz súlyától,meg erejétől? Vonóerő,fékezettség,sebesség,mind meg van,akkor meg? Kabin kéne,ok. Ha az mtzről leszeded a kabint meg a motorháztetőt,ugyan ilyen kicsinek látszik.hogy nézne ki egy böszme póttal?mint ez.Lehet,hogy egy 80as mtz kormányzása 40nnél,mondjuk ki,inkább életveszélyes,mint labilis,ehhez képest. Kormányrol nem írtak,de ekkora kerék nem veszi észre a 20centis kátyut. Nekem dobhatnának egyet kabinnal max 2 millió+fa. Akko vennék rá hitelt! valami alkatrész csak van hozzá valahol,valamennyiért,valamennyi idő alatt.
Válasz Ares 826 #990. hozzászólásáraEz is a jövő szerintem! Mondjuk én eleve villanypárti vagyok! Az Oroszok csináltak egy URAL transzfort nevű 200kW-os teherautót. Kerekenként 30kW-os villanymotorral, 202 km/h végsebességgel és 143g/kWh fajlagos fogyasztással ami ver a kategóriájában eddig mindent!
Sziasztok, lehet ez kicsit hosszú lesz!
Eddig nem szóltam hozzá a témához, csak olvasgattam. Most azért szólnék, viszont a gép ellen. Nem az új magyar traktorgyártás ellen beszélek, viszont nem is mellette.
Végigolvastam a hozzászólásokat, ill. elolvastam a gépről szóló cikkeket, vmint. megnéztem a pár videót is.
A gép nem csúnya az biztos! De a nemtudni milyen áron a kisgazdálkodónak drága lesz valószínű. A nagytermelő meg nem veszi meg, mert arra a feladatra amire neki kell nem lesz jó, ebben a formában. Mondjuk megnézném a gazdát ezzel a 80 LE-s géppel a mögé akasztott 6,5 MBP-vel amint viszi a terményt A-ból B-be.
Nekem sajna sem a gazdaság mérete, sem az anyagiak miatt nem adatik meg az, hogy új gépet vegyek, ezért nem is gondolkodom ebben, viszont a bemutatók és tapasztalat alapján nem is gondolkodnék a RENNER-ben. Szerintem egy kisgazdaságban, főleg állattartásban jó a kabinnélküli, de annak az a lényege, hogy fordulékony legyen. Nem hiszem, hogy ez a gép fordulékony, ill. kicsi szűk helyekre is be tudna menni, már a méreteit nézve sem. Ha hasonlóan fordulékony lesz mint amiről mintázni próbálták, akkor halott ügy. Inkább japán, vagy kínai újban. A nagygazdaságoknál meg nem tudom elképzelni, hogy az etetős egy ilyennel megy a silóskocsival mondjuk többszáz métert télen a depótól az istállóig mínuszokban, ha nem lesz kabinja.
Ha kabinos lesz egyszer akkor sem lesz versenytársa a már piacon lévőknek.
Én a pár hektáromra (3.5 ha) , meg az állattartásra a sors akarta szerint tartok egy MTZ-50-est, megy 30 lovas osztrák kisgépet, amin van oldalkasza is. A Kisgép napi rendszerességgel megy. Kabinnélküli, viszont fordulékony, a hodályba befér, kaszál és szállít szinte egyszerre. Ha a renner a 2-őt kiváltaná akkor pályáznék egy ilyenre, de szerintem nem tudja felvenni a harcot.
Válasz a2457 #1003. hozzászólásáraez természetes,és talán nem is baj hogy nem értünk-látunk mindent ami körülvesz bennünket.
Válasz traktoristaarpi1 #991. hozzászólásáraAzért ez nem ilyen egyszerű. A Fendt egy kis gyártó és az AGCO anyagi támogatása nagyon kellett neki. Eddig már lehet megszűnt volna ahogyan más hasonló drága rétegmodelleket gyártó cégek is eltűntek mint pl. a Schlütter.
Válasz .Feco. #968. hozzászólásáraSzerintem te nagyon nem vagy képben. Mégis miféle mérnöki teljesítmény megvásárolni a fergusontól egy dyna 6 váltós hátsóhidat meg egy jd vagy fiat motort? Nézd meg jobban mert csavarra azonosak. Az a fröccsöntött müanyagdarab a claas "fejlesztés" a traktor orrán. Ujabban már azzal se bajlódnak, hogy külön hídat és motort házasítsanak össze, hanem vesznek egyben traktort a Same-Deutz Fahrtól.
Válasz Hús Futár #997. hozzászólásáraIgen ez lenne a lényeg.
Az itt hozzászólók 95% meg nem is venne ebbe a kategórába gépet.
Majd várjuk ki, hogy mi lesz belőle, addig is de kicsibe elkezdték.
Feco.-nak is igaza van egy 80-100Le kategória, már több potenciális érdeklődőt vonzana. Abba már mehetne a Rába híd is, ha a JD-nek és Class-nak az is jó.
Válasz .Feco. #987. hozzászólásáraNa erről beszéltem anno ! Még a Lengyelek is jobban képben vannak. Nálunk az egypólusú autógyártás a favorizált.
Válasz *** HM *** #1000. hozzászólásáraVolt igen vagy 40 perces beszélgetés volt egyik gazda társ és a Renneres srác között én addig a hajtáslánc forgalmazójával beszélgettem sokat .
Válasz a2457 #998. hozzászólásáraLesz ebből fülkés is csak egyenlőre ez van kész ezt kell próbálgatni .
És igazából jelen állapotában nekem sem használható sokra .
Válasz szelindi sándor #1002. hozzászólásáracsak oda kívántam kilukadni hogy a világ nagyobb mint amit egy-egy ember láthat belőle.
Válasz a2457 #998. hozzászólásáraamit itt nem tudnak értékesíteni/bármely cég-bármely gép/szerinted beolvasztják?nem bizony,más piacon más árképzéssel elmegy minden.ékes példa ahogy az Opel kihúzta a farát az oroszoktól és a 10 millás autóból 6 millás tudott lenni.egyébként igazad van a forgalmazási pontok,szerviz háttér sokat jelent,csak a célcsoport már nem nyeretlen kétévesekből áll.ja és nem a kilencvenes évek elejét éljük.
Válasz Hús Futár #996. hozzászólásáraMer szithullanak évi 1-2 100 óra alatt Fecó emberei mögött .... + annyi nyereséget képtelenség a nem variós traktorokban elverni....meg hajduba presztizsalapú vasvás árlás folyik amugyis
Holdmezőn volt ott mellette vlk vagy csak a papirok lettek rárakva???
Jó a buli , faszásan futtatódnak az eszmék....
Válasz Hús Futár #997. hozzászólásáraén úgy látom ha mondjuk... keletújszarfalvában , nem pediglen magyarországon dobták volna össze és bemutatkozna, akkor volna itt aki azon spokánkodna hogy keletújszarfalvában is milyen jól megtudják ezt csinálni, nálunk miért nem.
meg persze felmerül, mi van akkor ha nálunk nemis nagyon fogják forgalmazni eleve ?
mi van ha nem ebben a kis porfészekben gondolkodnak ? előfordulat az is hogy hazai piacra gondoltak, de nem megy. máshol meg megvennék. és viszik akkor oda aztán ennyi.
valamiért más gyártók is adnak el fülke nélküli gépet. világszintű piackutatást meg főleg nem végzett is nagyon senki.
persze fenntartom hogy nekem ez a gép így sehogyan sem volna hasznos vagy használható, ugyanakkor nem írnám le.
csakazért mert itt 3-4 fő szerint ez nem használható, még lehetnek páran akik pont ilyet keresnek.
Én is sokáig lehurrogtam a Renner kezdeményezést de onantól hogy kezd kézzel foghatóvá válni kezdek benne relációt látni .
A másik hogy azt azért vegye mindenki figyelembe hogy ez még egy prototípus ami kertészeti verzió . Későbbiekben állítólag lesz szántóföldi gépjük is , de szerintem az még pár év egyáltalán mire ebből is sorozat gyártás lesz .
Válasz .Feco. #987. hozzászólásáraHa már ennyire oda vagy a török meg a lengyel cuccokért akkor miért nem agrion meg pronár meg hattat gépekkel dolgoztok ?
Válasz .Feco. #987. hozzászólásárateljesen egyetértek ,sőt a lengyel és a török minőségi és árszínvonal sávokban állít elő, igaz nem csak EU piacra termelnek.török gyártású kombájn van,lengyel meg amint benn leszünk a TTIP-ben sötétzöldben vagy okkerszínben valószinű.
Válasz mtz1221 #992. hozzászólásáraAz a gond hogy miután belekeveredtek a nagy lecsóba ezt le állították és nemtudták befejezni a projektet. Az új fejek a bankárok a rövidtávú nagy hasznot lesték és lesik ma is. Pedig akkor legalább 25-ével előzték a kor színvonalát.
Válasz némedi #989. hozzászólásáraKérdezz rá egy Axialosra van nekik váltójuk most fejlesztették,de hamég nemleges a válasz akkor rövid időn belül igenleges lesz.
Válasz traktoristaarpi1 #991. hozzászólásáraÉs ez miért gond,ha összefogják egyszer tudni hangolni rendesen akkor a villanymotornál egyszerűbb meg strapabíróbb hajtás nem létezik.
Válasz némedi #989. hozzászólásáraA Fendt-nek már régen is voltak kísérletei és megépített prototípusai a dízel elektromos hajtással hasonlóan mid a vasúti mozdonyoknál. Aztán a Fendt is belekeveredett ebbe az AGCO lecsóba azóta meg a dagadt bankárok határozzák meg a fejlesztési irányt.
Válasz némedi #989. hozzászólásáraAzt is tudjuk hogy arra felé nyomják a fejlesztéseket. Minden tiszta villany motor lesz!
Válasz apuci #964. hozzászólásáraNincs is az "új" kombájnokban váltó! A New H és a John D is rárakott a motorra egy generátort és teleszórta a gépet villanymotorral! Minden munkafázis elektromosan direkt hajtású!
Válasz .Feco. #968. hozzászólásáraA claas szerinted mit talált ki a fejlesztéskor? A motor JD meg márt Fiat ha jól tudom, váltó régen Agco gyártmány volt Zetef, első híd meg Carraro, a belső meg szürke műanyag, az ára meg horror!! A Renault belső kárpitja sokkal szebb volt mint a mostani szürke műanyag!!
Válasz traktoristaarpi1 #984. hozzászólásáraNem ertem miert lennék irigy. Hidd el, ha lenne egy épkézláb konstrukció, normális formában, 80-100 lóerővel 40 km-es váltóval zártközpontu hidraulikaval 10 millió alatt en is, meg sok 100, akar ezer más termelő is elseperné egymást hogy vehessen. Ráadásul nem lenne azt sem nehezebb megszülni, mint ezt az izet...
Meg nekem azzal van a bajom, hogy ket hónapja megy a nagy hírverés hogy megint van magyar traktorgyartas! Hat ha ennyit tudunk összehozni csak, akkor inkabb ne legyen. Szégyen, hogy a lengyelek, csehek, szlovákok, törökök szerbek mind tudnak saját elkezlab traktort összerakni, mi meg itt verjük a seggunket a földhoz hogy mi asztan akkora ipari ország lettünk hogy a fel lakosság luxusautót szerel össze, mégsem tudunk semmit letenni az asztalra ezen a téren. De amugy ugyanez igaz munka eszközre is, a NAS es a Linamar kivételével kalap xar minden gyártó minden terméke... Meg talán a Kertitox próbálkozik valami értékelhetővel...
Tudod kire vagyok irigy? A lengyelekre, mert ok a semmiből lassan kinevelnek egy másodlagos minőségű gép kategóriát, amiből lassan csak a kombájn meg a silózó hiányzik, azt is ki tudja meddig.
Válasz a2457 #982. hozzászólásárabocsánat.nem tudtam hogy saját szórakozásra -felvonulásra készült, hadd húzza a népdalkört.a toronyt hagyd békén egy szélhámos már eladta kétszer is kohóknak.egyébként nem baj ha idegenek is akár, véleményt mondanak dolgainkról. egyikünk sem irigy vagy rosszindulatú csak vázoljuk a realitásokat és igényeket ,ez így helyes/még a gyártó érdekében is/.
Válasz prütyi #983. hozzászólásárateljesen igazad van amíg olyan vegyszert is kell nekik ködölni ami az üveglapot is megmarja .így is van elég besárgult szemfenekű tojás-tej kúrára fogott gyümölcstermesztő a placcon.
Válasz .Feco. #979. hozzászólásáraNem akarlak megsérteni de nálunk az ilyen gazdának úgy mondják, hogy IRIGY.
Nem értem mit piszkálj a csőrödet az ha valakinek van egy elképzelése és megpróbálja megvalósítani. Ez a Renner legalább próbálkozik. De amit te itt állandóan szajkózol hogy lesük a nyugatit meg vegyük a licencet ehhez tényleg nem kel nagy szellemi produkció.
Mai világban már a gyümölcsösökben sem használnak fülke nélküli traktor. Így permetezéskor nyáron tökig fel kellene öltözni ami 40 fokban nagyon nem fasza. Ez a gép jelenlegi kialakításával nem tudná a gyümölcsösökből se kiváltani a "gané mtz"-ket. Ennyi erővel veszel egy 400eft-os ratyi 50-es mtz-t lelököd a fülkét és már ugyan ott jársz. A nagyobb termelők a lamborgini gépeket használják gyümölcsösbe a kisebb termelők meg néha örülnek,hogy nullára kitudják hozni az évet. Kiváncsi vagyok,hogy hány db gépet szórnak majd szét rennerék az országban tesztelésre.
csak optimistán :D
ugyanakkor volna pár ésszerű kérdésem is.
miért feltételezzük hogy valaki összerak egy traktort úgy, hogy fel sem merül benne megvizsgálni hogy kell e egyáltalán valakinek ?
másik, rendben, van akinek ez a design használhatatlan, de attól még nem mindenkinek. mondom ezt úgy hogy nekem főleg használhatatlan volna minden létező tekintetben. ahogy a JD is, meg az mf is, meg a landini is, és így tovább.
és jön a legjobb, mi van akkor ha valaki csinál valami pusztán a saját szórakoztatására és megelégedésére, és nem azért hogy versenyezzen más gyártókkal?
de persze nem irigy, ha akar valaki vehet belőle, viszont ilyen projektnek nincsen olyan oldala hogy el tudjon bukni. mert nem a siker a cél.
a legjobb analógia erre a hi-fi világban lenne, annak ellenére hogy van választék bőven sokan vagyunk úgy hogy inkább magunknak gyártunk. vehetnénk annyiért olyat ami jobb/rosszabb, csakhogy nem ez a cél.
vagy ott vannak az egyedi munkaeszközök is, valaki csinál magának egy kultivátort és felteszi nem hurrogja le senki hogy XY márkákkal nem versenyképpes úgyhogy biztosan csak egy szar lehet.
ott van a makói szárzúzó gyártó ürge is, akitől énis vettem a szárzúzómat. őneki sem kell versenyeznie gyártókkal, nagyon specifikus amit árul, egy szűk réteg van akinek arra van szüksége, mégis működik.
és akkor mivan ?
olyan gép vagy berendezés ami univerzálisan mindenkinek jó nem létezik. pofás ez a kis trakesz, több szempontból nekem szimpatikus még akkor is ha én magam nemtudnám egyszerűen mire használni.
fülkés e vagy sem.. ugyan, kaphat még fülkét, koncepció kép van arról is. hogy még nem történt meg az semmit nem jelent. nem garantálja hogy nem is fog megtörténni a fülkés változat.
árát sem tudja senki, csak lövöldözünk vaktában. és van olyan is aki a fülkenélküli trakit szereti jobban.
én nem azt mondom hogy ez igenis tuti és ez így bazira menni fog és aki nem ezt mondja az hülye vagy vak.
csak azt hogy kicsit korán van még.
és nem tudni eleget ahhoz hogy ítéletet mondjon bárki is.
most őszintén, le lehet szögezni hogy legalább piackutatást végezhettek volna, csak kérdés az hogy honnan tudjuk hogy nem végeztek? énis megállapíthatom hogy ez egy haszontalan konstrukció mert én nemtudnám mire használni, de ÉN végeztem e piackutatást hogy kijelenthessem hogy egyetemlegesen használhatatlan ?
ilyet biztosan csak az mondhat aki sajátmaga végzett piackutatást. és nemhiszem hogy sokan lennénk itt akik csináltak ilyesmit.
a saját szemszögéből természetesen nyugodtan mondhat bárki amit akar, de a teljes piac "nevében" tán nem volna érdemes.
most ha.. jönne egy nagy gyártó aztán bemutatna egy 6 fejes ekét, és valaki odamenne hurrogni hogy mtz bő van itt a legtöbb, az el sem visz 6 fejet, akinek meg nagyobb gépe van azok közül is páran már nem is szántanak, micsoda használhatatlan dolog ez így.. hát szerintem nem tenné ki az ablakba az "értékelést" amit kapna.
bár ez nem a legjobb példa, de analógiának elmegy többé-kevésbé.
részemről értelmesebbnek tartom azt mondani hogy legalább van aki próbálkozik, hogy most verseny szándékkal vagy saját szórakoztatására az mindegy. attól még egy szép dolog. és az is egy eredmény hogy van belőle legalább 1 megépítve. ez sem nem hiba, sem nem rossz dolog. ahogy a kritika sem, ha építő jellegű. bátorkodom azt mondani hogy majd kritizálja az, aki vezette, dolgozott vele, és ne az aki látott róla egy 5 perces videót meg 10 képet. a véleményekkel sincsen baj, az sem lehet hiba soha. de ez a festményen csak az első ecsetvonások egyike, a teljes képről még nem kell véleményt mondani mert még kész sincsen a kép. a retkes eifel toronyra is mindenki azt mondta hogy baromság, még lebontatni is akarták, aztán mégis most világszinten ismert szimbólum. nem azt mondom hogy a renner lesz a magyar gépgyártás empirikus példája csak azt hogy előre nemigen lehet semmit tudni.
aztán az a torony főleg nem szolgál semmiféle funkcionalitást, és élőben nekem személy szerint egy hányinger a kinézete is. képen jobban tetszett. és nem vagyok vele egyedül, volt aki csak azért járt a torony éttermébe, mert az az egyetlen hely ahonnan nem látni magát a tornyot :D
ha nem is bízom ennek a sikerében akkorsem írom le csuklóból. mert nincsen mire alapozzam sem a sikerét, sem a bukását.
ez a racionalitás.