Válasz lala1 #3557. hozzászólásáraÉn úgy mondanám hogy "hámfára szarik"! Kell a nyomaték tartalék mert vannak olyan részek szinte minden földben hogy át kell húzni az ekét egy keményebb részen, és nem szeretek állandóan visszakapcsolni le és fel.
Válasz VMisi #3565. hozzászólásáraA 30 éves gépeknél 1500-2000 volt a standard fordulat! Itt valaki említette a Kubotát, tesztvezettem, 4500 még a "zöld" mezőben van a ford mérő!
A környezetvédelem egy piac szűkítő lobbi (is)
Nézd meg ma hányan gyártanak tierIIIB-C vagy tier IV A-B motrokat!? Erőgéphez alig páran. Könnyebb ma azokat összeszámolni akik gyártanak: Cummins, Deutz Fhar, Iveco (cummins licenc).
Nem a káros anyag kibocsájtás adta fel a leckét! Azt már tudták teljesíteni 30 éve is, hanem a kW/köbcenti korlát!
Az égéshez oxigén kell nagy köbcentis, hosszú löketű motorban sok van oxigénből és sok idő áll rendelkezésre az égéshez. Kis köbcentis motrokat az erő miatt pörgetni kell és az égéstér nem is tartalmaz(hat) annyi oxigént. Ezt nehéz megoldani!!!
Válasz Manfanatics #3560. hozzászólásáraAkkor marad az mtz. A rávaló feléért. Aztán elviszed egy szakihoz,amit kell rendbetesz rajta. Mtz-k tucatjai mennek gond nélkül,vagy kisebb gondokkal. Csak azt kell csinálni vele,amire való és csak úgy ahogy komótosan bírja. Példák vannak hogy milyen szar,de ellenpéldák is,hogy milyen jó. 820.1; 820.2-ig nyugodtan vehetsz szerintem,azok még bírják. Jópárat tudok,amik szinte hiba nélkül teszik a dolgukat Az öregebbekről nem is beszélve.
Válasz Mfpisti #3537. hozzászólásáraBárki mondta neked amit írtál, erősen kételkedj benne.
A cég ahol dolgozom üzemeltet egy 1984-es 6 hengeres turbós Dautz motrot, aggregátort hajt.
185g/kWh fajlagos fogyasztással. (és tudta is, mértük) Ma a hikimiki optimális égésű romok nem tudnak 200 alá menni, mert az égés idő a megemelt fordulatszám miatt felére vagy a harmadára rövidült. Ezért kell az elektronika az EGR, a Common-rail. hogy 50-60 millisekundumos égési idő helyett 15-20 msec alatt égesse el ugyan azt az üzemanyagot. És még sorolhatnám....
Az anyagspórolás a lényeg, nem az üzemanyag!!!
Válasz Manfanatics #3560. hozzászólásáramtz től jobb/tartósabb gép ami nem kerül nagyon sokba, az egy zetor énszerintem.
mezőgazdasági munkában legalábbis arra tenném a voksomat.
persze ez nem azt jelenti hogy hibátlan a zetor és hu de világelső.
azt sem jelenti hogy az aztán soha nem romlik el. ahogyan azt sem hogy minden tekintetben toronymagasan a legek legje.
de , tartósabb mint egy mtz, kevesebbet fogyaszt mint egy mtz, ritkábban kell szerelni mint egy mtzt.
(és igen, ha kell szerelni rajta valamit drágább mint az mtzn, viszoont sokkal ritkább, ezért végeredményben nem drágább fenntartani mint az mtzt).
nézz egy használt zetort szerintem, olyan árban mint egy új mtz.
s kb ennyi.
Válasz csoppika #3558. hozzászólásáraúgyvan. szűkebb tartományban de jobb hatásfok.
aztán aki ezt megtudja szokni annak jó, aki nem annak meg folyton lefullad.
most bukik ki hogy jobb lett volna ha anno a 2 ütemű dieselt tovább fejlesztik.
mostani nagynyomású közvetlen befecsendezéssel és változógeometriás turbóval tarolhatna.
Válasz Ares 826 #3547. hozzászólásáraa hatékonyabb motor "ára" hogy kisebb a nyomaték tartalékuk. meg kell szokni :D
másabb ezeknek a motoroknak a nyomaték görbéje, becsapós ha a szokásoshoz hasonlítod.
Válasz dr.T #3543. hozzászólásáraAhhoz,hogy a gombok milyenek meg hogy néznek kicsak többnapos munka után derül ki,milyen a kezelhetősége hogy lehet megszokni. Pl kombánjnnal jártam úgy,hogy egy megszokott márkában megszokott kezelő mellett elitéltem egy másik tipusét. S mikor egyszer bele kellett ülni a legfikázottabba dolgozni,meglepő módon hamar kézre esett minden. Míg egy a megszokotthoz nagyon hasolnlóban volt hogy még a 2-3 napon is félrenyúltam néha.
Válasz almás_56192 #3550. hozzászólásáraTe csak azt hiszed,hogy mindeggyik traki jo,azert mert szep kivulrol meg belulrol azert meg nemlessz jo,ezt a maszlagot meg hol olvastad ,hogy mindegyik jo es fejleszt inkabb mindegyiknek van valami gyerekbetegsege.Nem csak olvasni kell az ujsagokban,hogy milyen szuperok meg ilyenek.
Én a claas arion 420-ast néztem ki, rugózott híddal.
Igazi kis kompakt gép.102Le,54000kg. De szerintem minden gép jó, mind fejleszt és ha a piacon akar maradni, figyeli a vásárlói és piaci igényeket. Hisz nem maguknak gyártanak.
Válasz a2457 #3534. hozzászólásáraNálam anno volt gép próbára mely kék és akkor a legolcsóbb volt a piacon de az ekével a barázda elején és végén ha nem váltottam vissza a motor bizony "megdöglött" lefulladt mindig. Nem győztem a gépet állandóan újra indítani, gyenge volt a motor a fogyasztás jó de ide a mezőgazdaságban erő kell nem a kevés fogyasztás. Olyan nincs hogy legyen erő is meg, ne is egyen szinte semmit.
Válasz lac* #3542. hozzászólásáraAbban az ujjba 170 vagy mittudom en hany lovas,engem total nem fogott meg,még a landini is tud minoseges belsot gyartani pedig nem a premium kategoria,de a kubota szo szerint az a joystik amilyen gombok voltak ajjaj (de hozza teszem ez az en velemenyem ,nem kotekedes keppen irtam)
Válasz lac* #3539. hozzászólásáraEn ultem abban az ujj kubotaban,de igen gagyi lett az a japanos belso,ezzel a traktorral nemfogjak megvalltani a vilagot,na meg az ara nemlessz sokkal olcsobb akkor most valasszunk john deere vagy kubota pl 100 ezernel 8 olcsobb hat en biztos nem fejlesztgetnem nekik a kiserleti trakijukat a sajat karomra az biztos.Tobb ev kell,hogy kiforjanak a hibak.
Válasz lac* #3524. hozzászólásáraA kevesebb fogyasztás nem az Adblue, vagy DPF miatt van, hanem a fejlettebb motortechnológia, a szabályozott égés, stb miatt. A szűrők, egyebek egyéb "díszítések" fojtanak a motorokon, de a technológia miatt még így is jobb fogyasztásúak.
Válasz Garfield #3489. hozzászólásáraHasznált nyugatiról annyit, hogy egy ismerős eladott egy 30 éves nagy igavonót. A cél az volt, hogy olyan gépet vegyen helyette 120Le kategóriába ami tud váltva forgatóval szántani, lazítani, meg szállítani, a fülke és ülés kényelmesebb legyen mint egy 30 éves gépbe, elvégre nyugdíjhoz közel már csak megérdemel egy olyan gépet amiből nap végén nem kibukik a sok rázkódás miatt.
Elég sok használtat megnézet 6-8 mill. kategóriába, aztán a vége az lett, hogy úgy elment a kedve, hogy egy új nyugati lett igaz még 6 mill. hitelnek a felét ki kell fizetni, de azt mondja, hogy azzal az évi 200-300 üzemórájával egy ideig jó gépe van. Az új meg csak új.
Válasz Garfield #3489. hozzászólásáraHasznált nyugatiról annyit, hogy egy ismerős eladott egy 30 éves nagy igavonót. A cél az volt, hogy olyan gépet vegyen helyette 120Le kategóriába ami tud váltva forgatóval szántani, lazítani, meg szállítani, a fülke és ülés kényelmesebb legyen mint egy 30 éves gépbe, elvégre nyugdíjhoz közel már csak megérdemel egy olyan gépet amiből nap végén nem kibukik a sok rázkódás miatt.
Elég sok használtat megnézet 6-8 mill. kategóriába, aztán a vége az lett, hogy úgy elment a kedve, hogy egy új nyugati lett igaz még 6 mill. hitelnek a felét ki kell fizetni, de azt mondja, hogy azzal az évi 200-300 üzemórájával egy ideig jó gépe van. Az új meg csak új.
az előírások lassan magukba foglaljáők a maximális fajlagos fogyasztást is, szóval nem az adblue-tól, de tényleg kevesebbet fogyaszt egy tier 5 ös gép ugyanarra a munkára mint egy tier 2 es vagy 3 mas mondjuk.
persze azt is érdemes nézni hogy ameddig vízfej úr és kísérete autózik, addig csak káros anyagot termel, és persze hőt.
ha meg valaki a földet műveli, az ott növő kultúra megköt sok sok káros anyagot.
akkor most melyik az üvegház semleges...
egyetértek a környezet védelmével,
de a sötétzöldekkel nem.
ha valaki nagyon nem akarja a levegőt szennyezni akkor az vesse fel hogy az oktatás történhetne ausztrál módra is. máris nem fog többmillió diák naponta rengeteg kilómétert megtenni busszal/kocsival/villamossal/akármivel. meg nem kell annyi termet fölösbe fűteni.
(egy milcsi ember, mondjuk 50 fő jut egy buszra, akkor az 20 ezer busz. ha mennek napi össz 10 km et buszonként, és a busz százon eszik 20 litert, akkor 10 km en 2 litert. az napi 40 köbméter gázolaj. egyebekről mint a hőszennyezés, kenőanyag, kopógumik, s így tovább kár is beszélni.)
Válasz Ares 826 #3531. hozzászólásárabizony,a libsibolsi banda ránkerőlteti a tiszta levegőt,és,ha már tiszta a levegőnk(és vizünk) akkor átveszi az irányítást a háttérhatalom
de,nekünk olyan vezérünk van aki ezt átlátja,és megvéd minket
Válasz lac* #3530. hozzászólásáraNem fogom. Tudod úúútálom ha egy vízfejű barom mondja meg hogy mit kell csinálnom az egyszerű hétköznapjaimban! Olyan aki a saját népét nem képes megvédeni ne ossza az észt! Az egész tier követelmény a gazdasági hatalom megszerzéséről szól nem a környezetvédelemről, én azt látom!! A föld meg fogja oldani saját maga a környezeti szennyezést meglátod.
Válasz jedi #3527. hozzászólásáraAddig amíg a "vízfejek" repülővel közlekednek úgy tesznek mint a pap a falusi mondásban "vizet prédikálnak és bort isznak" !! Naponta a földön közel 1oo.ooo menetrend szerinti járat van és hol a többi katonai és magán gép. Akkor ki is szennyez a sztatoszféra közelében??????????? Nem azt mondom hogy térjünk vissza a vartyogóra meg a trabira, de amit már kérnek az rohadt nagy baromság. Számold ki ennyi gép mennyit füstöl el egy nap alatt. Nekem elég a Boing 747-es gép napi fogyasztása kb; öt évre a gazdaságomba. Ja és a németek meg átbasszák a világot az autóik káros anyag kibocsátási adataival! Akkor miről is beszélnek??????
Válasz Ares 826 #3522. hozzászólásáraAzért visszafelé nem kellene fejlődni . Így is elég nagy a környezetszennyezés a földön ebből nagy részt a belsőégésű motorok adják. Nem szeretném ha a leszármazottaim egy kína légszennyezettségével sétálgatnának kis hazánkban. A jövő a hybrid technologia minden téren ez nyilvánvaló , kellenek a normák minden szinten . Azért gondolkozz mielőtt szólsz.
Válasz ano #3520. hozzászólásáraolyat ami mindenkinek A-Z megfelel lehetetlen.
kategóriákban viszont közelsem.
egy kategórián belül is természetesen lehetnek opcionális részek.
lásd pl. 80 lovas univerzális trakival szemben mi volna a követelmény..
(mondjuk..)
Válasz Ares 826 #3522. hozzászólásáraSzerintem ez utópia! ( pl. klímacsúcs a napokban)
Viszont az biztos, hogy a gyártóknak sokkal nagyobb nyűg az előírások teljesítése, mint gondolnánk, neki sem hiányzik.
Másik nagyon fontos dolog: 1Le az 1Le az AdBlue-s motoron is, meg a hagyományos soros adagolóson is. Más kérdés az érzéki csalódás: rátiporsz a gázra, és felhorkan, füstpamaccsal együtt, vagy komótosan felpörög, és nem engedi füstölni a motort.
Válasz Mfpisti #3517. hozzászólásáraMajd ha a "hibbant" eu vezérek rájönnek hogy semmi értelme ennek az Adblue baromságnak, remélem előszedik a gyártók a régi terveket és megint gyártják a bevált régi jó motorokat.
Válasz ano #3520. hozzászólására
Megfogalmaztad a lényeget!
Önmaga nemében ez egy jó gép, de nem alkalmas mindenre!
Az eladott darabszám azt jelenti, hogy mindenben megfelel a piac igényeinek. Nyilván ha nem az lenne, ki a kutya venné meg.
Valaki korábban pl. beszúrt egy statisztikát az mg technikából. Lengyelország: a legnagyobb darabszám 50Le kategória. Nyilván ezt igényli a birtokméret, és a kialakult szemlélet. Nálunk sem igényelné a 100Le-t mindenhol.
Még mielőtt bárki lehurrogna ezzel kapcsolatban: tisztában vagyok vele, hogy vannak olyan korszerű munkagépek, ahol minimum 250-300Le kell ahhoz hogy meg tudjuk mozdítani!
Viszont el kell majd azon gondolkodni: mi a helyes út?
Nagyon sokan tévednek amikor azt gondolják az ár egyenesen arányos az üzembiztossággal. Sajnos nem. Arányos a tudással. Végig kell gondolni, ki tudják-e használni.
Válasz Mfpisti #3519. hozzászólásáraépp ezen gondolkoztam, hogy ez erősen konfiguráció függő, és aztán az jutott eszembe, hogy érdekes lenne itt (ha korábban még nem volt ilyen) egy "jó traktor" konfigurációt összerakni, persze sok értelme nem lenne, mert mindjárt az elején elbukna, mert valaki vt váltóval akar táblavégén rtk-vak auto fordulni és kombájn alól menet közben autó elszedni cuccot, valakinek meg a klíma is mifasznak való kényelmi buziság.
hm, de mondjuk érdekes volna egy olyan konfiguráció, "ami alá ne vállad be magad", és kérdés, hogy ehhez képest mit mennyiért adtok...
az, hogy legtöbbet eladott traktor, az önmagában még nem biztos, hogy a legtöbbet mondja, mondjuk kínába a rizst taposni milliószámra adják el ezeket a tizen-huszon le-s gépeket, míg mondjuk a 1050-es fendtből eddig csak egyben ültem, és láss csodát, egyik, másik...
de tény, hogy embertől, céltól függően a "legjobb" az egészen mást jelent... (de azért akkor is, 6 sebesség a palántázástól a fuvarozásig, az nem tűnik soknak :):))
Válasz ano #3518. hozzászólásáraNem kell ezt túlgondolni szerintem, de a tények tények maradnak, az eladott darabszámok számok maradnak, ( márkától függetlenül).
Úgy gondolom, ha tisztában vagyunk dolgokkal, sokkal jobb, mint ha demagóg fogalmakat ismételgetünk.
Látod, Te magad is megfogalmaztál pár lényeges dolgot: mit jelent a jó traktor fogalma. Mindenkinek mást jelent, de lássuk kinek melyik a fontos.
1.olcsó, és 5 éves korában kétszer annyiért lehet eladni, mint amennyiért vetted.
2. jó fogyasztás.
3. kényelmes, 0dB zajszint, öröm vele dolgozni
4. nem romlik el soha
5. 80Le-s létére a 7 fejjel repül, és egy nap alatt felszánt mindent.
7064 hozzászólás
Válasz némedi #3563. hozzászólásárapersze, de teljesítené e az emissziós normákat ?
hát nem.
ha egy mostani fejlett motornak nem kéne, az is jobban fogyasztana.
Válasz lala1 #3557. hozzászólásáraÉn úgy mondanám hogy "hámfára szarik"! Kell a nyomaték tartalék mert vannak olyan részek szinte minden földben hogy át kell húzni az ekét egy keményebb részen, és nem szeretek állandóan visszakapcsolni le és fel.

Válasz VMisi #3565. hozzászólásáraA 30 éves gépeknél 1500-2000 volt a standard fordulat! Itt valaki említette a Kubotát, tesztvezettem, 4500 még a "zöld" mezőben van a ford mérő!
A környezetvédelem egy piac szűkítő lobbi (is)
Nézd meg ma hányan gyártanak tierIIIB-C vagy tier IV A-B motrokat!? Erőgéphez alig páran. Könnyebb ma azokat összeszámolni akik gyártanak: Cummins, Deutz Fhar, Iveco (cummins licenc).
Nem a káros anyag kibocsájtás adta fel a leckét! Azt már tudták teljesíteni 30 éve is, hanem a kW/köbcenti korlát!
Az égéshez oxigén kell nagy köbcentis, hosszú löketű motorban sok van oxigénből és sok idő áll rendelkezésre az égéshez. Kis köbcentis motrokat az erő miatt pörgetni kell és az égéstér nem is tartalmaz(hat) annyi oxigént. Ezt nehéz megoldani!!!
Válasz némedi #3563. hozzászólásáraKörnyezetvédelmi előírások esetleg?
Duplájára emelkedett a fordulatszám? Mihez képest?
Válasz Manfanatics #3560. hozzászólásáraAkkor marad az mtz. A rávaló feléért. Aztán elviszed egy szakihoz,amit kell rendbetesz rajta. Mtz-k tucatjai mennek gond nélkül,vagy kisebb gondokkal. Csak azt kell csinálni vele,amire való és csak úgy ahogy komótosan bírja. Példák vannak hogy milyen szar,de ellenpéldák is,hogy milyen jó. 820.1; 820.2-ig nyugodtan vehetsz szerintem,azok még bírják. Jópárat tudok,amik szinte hiba nélkül teszik a dolgukat Az öregebbekről nem is beszélve.
Válasz Mfpisti #3537. hozzászólásáraBárki mondta neked amit írtál, erősen kételkedj benne.
A cég ahol dolgozom üzemeltet egy 1984-es 6 hengeres turbós Dautz motrot, aggregátort hajt.
185g/kWh fajlagos fogyasztással. (és tudta is, mértük) Ma a hikimiki optimális égésű romok nem tudnak 200 alá menni, mert az égés idő a megemelt fordulatszám miatt felére vagy a harmadára rövidült. Ezért kell az elektronika az EGR, a Common-rail. hogy 50-60 millisekundumos égési idő helyett 15-20 msec alatt égesse el ugyan azt az üzemanyagot. És még sorolhatnám....
Az anyagspórolás a lényeg, nem az üzemanyag!!!
8
Válasz Manfanatics #3560. hozzászólásáramtz től jobb/tartósabb gép ami nem kerül nagyon sokba, az egy zetor énszerintem.
mezőgazdasági munkában legalábbis arra tenném a voksomat.
persze ez nem azt jelenti hogy hibátlan a zetor és hu de világelső.
azt sem jelenti hogy az aztán soha nem romlik el. ahogyan azt sem hogy minden tekintetben toronymagasan a legek legje.
de , tartósabb mint egy mtz, kevesebbet fogyaszt mint egy mtz, ritkábban kell szerelni mint egy mtzt.
(és igen, ha kell szerelni rajta valamit drágább mint az mtzn, viszoont sokkal ritkább, ezért végeredményben nem drágább fenntartani mint az mtzt).
nézz egy használt zetort szerintem, olyan árban mint egy új mtz.
s kb ennyi.
Válasz Manfanatics #3560. hozzászólásáraHasznált mtz 20o5- ig pláne ,ha ki tudsz fogni 892.2 -s piros tetejűt na az tuti neked!
Én tettem fel a kérdést, hogy érdemes-e új MTZ-t venni. Jött rá a kommentcunami, hogy nem éri meg.
De akkor milyen traktort vegyen az ember, ha nincs csak max 5-6 milliója erre, és nem akarja szerelni (nem is ért hozzá) minden nap?
Válasz csoppika #3558. hozzászólásáraúgyvan. szűkebb tartományban de jobb hatásfok.
aztán aki ezt megtudja szokni annak jó, aki nem annak meg folyton lefullad.
most bukik ki hogy jobb lett volna ha anno a 2 ütemű dieselt tovább fejlesztik.
mostani nagynyomású közvetlen befecsendezéssel és változógeometriás turbóval tarolhatna.
Válasz a2457 #3556. hozzászólásáraSzóval ez is olyan lett, mint az autókban az új kis köbcentis benzines turbó motorok...
Válasz a2457 #3556. hozzászólásáraEzzel csak az a baj,hogy mikor fogni kéne,megdöglik...


Válasz Ares 826 #3547. hozzászólásáraa hatékonyabb motor "ára" hogy kisebb a nyomaték tartalékuk. meg kell szokni :D
másabb ezeknek a motoroknak a nyomaték görbéje, becsapós ha a szokásoshoz hasonlítod.
Válasz dr.T #3543. hozzászólásáraAhhoz,hogy a gombok milyenek meg hogy néznek kicsak többnapos munka után derül ki,milyen a kezelhetősége hogy lehet megszokni. Pl kombánjnnal jártam úgy,hogy egy megszokott márkában megszokott kezelő mellett elitéltem egy másik tipusét. S mikor egyszer bele kellett ülni a legfikázottabba dolgozni,meglepő módon hamar kézre esett minden. Míg egy a megszokotthoz nagyon hasolnlóban volt hogy még a 2-3 napon is félrenyúltam néha.
Válasz dr.T #3553. hozzászólásáraIgazad van. Nem csak nézegetni kell meg olvasgatni róluk. Hanem megvenni és használni.
Válasz almás_56192 #3550. hozzászólásáraTe csak azt hiszed,hogy mindeggyik traki jo,azert mert szep kivulrol meg belulrol azert meg nemlessz jo,ezt a maszlagot meg hol olvastad ,hogy mindegyik jo es fejleszt inkabb mindegyiknek van valami gyerekbetegsege.Nem csak olvasni kell az ujsagokban,hogy milyen szuperok meg ilyenek.
Válasz lac* #3539. hozzászólásáraNyár elejét mondanak most.
Nagyon óvatosak.
Válasz almás_56192 #3550. hozzászólásáraAkkor neked csak múltad van??? Azért hiszel a mesékben?
Válasz almás_56192 #3548. hozzászólásáraA te meséidhez, elég idős.
Válasz almás_56192 #3548. hozzászólásáraTe hány éves is vagy, hiszel a mesékben????



Én a claas arion 420-ast néztem ki, rugózott híddal.
Igazi kis kompakt gép.102Le,54000kg. De szerintem minden gép jó, mind fejleszt és ha a piacon akar maradni, figyeli a vásárlói és piaci igényeket. Hisz nem maguknak gyártanak.
Válasz a2457 #3534. hozzászólásáraNálam anno volt gép próbára mely kék és akkor a legolcsóbb volt a piacon de az ekével a barázda elején és végén ha nem váltottam vissza a motor bizony "megdöglött" lefulladt mindig. Nem győztem a gépet állandóan újra indítani, gyenge volt a motor a fogyasztás jó de ide a mezőgazdaságban erő kell nem a kevés fogyasztás. Olyan nincs hogy legyen erő is meg, ne is egyen szinte semmit.

Válasz lac* #3545. hozzászólásáraSajnos minden trakiban műanyag minden szinte.

Válasz dr.T #3543. hozzászólásáraAzért ez nem rossz:
minden műanyag már
Válasz Netparaszt #3541. hozzászólásáraFendt 312 azzal meg 0.1 km/h is mehetsz.
Válasz lac* #3542. hozzászólásáraAbban az ujjba 170 vagy mittudom en hany lovas,engem total nem fogott meg,még a landini is tud minoseges belsot gyartani pedig nem a premium kategoria,de a kubota szo szerint az a joystik amilyen gombok voltak ajjaj (de hozza teszem ez az en velemenyem ,nem kotekedes keppen irtam)
Válasz dr.T #3540. hozzászólásáraMelyikbe ültél,az M7-esbe?
Olyan 80-100 LE közötti traktort keresek, amelyiken van 100 m/h-200 m/h kúszófokozat is.
Melyiket javasolnátok?
Válasz lac* #3539. hozzászólásáraEn ultem abban az ujj kubotaban,de igen gagyi lett az a japanos belso,ezzel a traktorral nemfogjak megvalltani a vilagot,na meg az ara nemlessz sokkal olcsobb akkor most valasszunk john deere vagy kubota pl 100 ezernel 8 olcsobb hat en biztos nem fejlesztgetnem nekik a kiserleti trakijukat a sajat karomra az biztos.Tobb ev kell,hogy kiforjanak a hibak.
Válasz Mfpisti #3537. hozzászólásáraPersze,tudom.
Mikor jönnek a nagyobb kuboták hozzátok?
Válasz a2457 #3525. hozzászólásáraMinden traktor valamilyen szempontból kompromisszum. Vagy egy, vagy kettő, vagy több.
Válasz lac* #3524. hozzászólásáraA kevesebb fogyasztás nem az Adblue, vagy DPF miatt van, hanem a fejlettebb motortechnológia, a szabályozott égés, stb miatt. A szűrők, egyebek egyéb "díszítések" fojtanak a motorokon, de a technológia miatt még így is jobb fogyasztásúak.
Válasz Garfield #3489. hozzászólásáraHasznált nyugatiról annyit, hogy egy ismerős eladott egy 30 éves nagy igavonót. A cél az volt, hogy olyan gépet vegyen helyette 120Le kategóriába ami tud váltva forgatóval szántani, lazítani, meg szállítani, a fülke és ülés kényelmesebb legyen mint egy 30 éves gépbe, elvégre nyugdíjhoz közel már csak megérdemel egy olyan gépet amiből nap végén nem kibukik a sok rázkódás miatt.
Elég sok használtat megnézet 6-8 mill. kategóriába, aztán a vége az lett, hogy úgy elment a kedve, hogy egy új nyugati lett igaz még 6 mill. hitelnek a felét ki kell fizetni, de azt mondja, hogy azzal az évi 200-300 üzemórájával egy ideig jó gépe van. Az új meg csak új.
Válasz Garfield #3489. hozzászólásáraHasznált nyugatiról annyit, hogy egy ismerős eladott egy 30 éves nagy igavonót. A cél az volt, hogy olyan gépet vegyen helyette 120Le kategóriába ami tud váltva forgatóval szántani, lazítani, meg szállítani, a fülke és ülés kényelmesebb legyen mint egy 30 éves gépbe, elvégre nyugdíjhoz közel már csak megérdemel egy olyan gépet amiből nap végén nem kibukik a sok rázkódás miatt.
Elég sok használtat megnézet 6-8 mill. kategóriába, aztán a vége az lett, hogy úgy elment a kedve, hogy egy új nyugati lett igaz még 6 mill. hitelnek a felét ki kell fizetni, de azt mondja, hogy azzal az évi 200-300 üzemórájával egy ideig jó gépe van. Az új meg csak új.
az előírások lassan magukba foglaljáők a maximális fajlagos fogyasztást is, szóval nem az adblue-tól, de tényleg kevesebbet fogyaszt egy tier 5 ös gép ugyanarra a munkára mint egy tier 2 es vagy 3 mas mondjuk.
persze azt is érdemes nézni hogy ameddig vízfej úr és kísérete autózik, addig csak káros anyagot termel, és persze hőt.
ha meg valaki a földet műveli, az ott növő kultúra megköt sok sok káros anyagot.
akkor most melyik az üvegház semleges...
egyetértek a környezet védelmével,
de a sötétzöldekkel nem.
ha valaki nagyon nem akarja a levegőt szennyezni akkor az vesse fel hogy az oktatás történhetne ausztrál módra is. máris nem fog többmillió diák naponta rengeteg kilómétert megtenni busszal/kocsival/villamossal/akármivel. meg nem kell annyi termet fölösbe fűteni.
(egy milcsi ember, mondjuk 50 fő jut egy buszra, akkor az 20 ezer busz. ha mennek napi össz 10 km et buszonként, és a busz százon eszik 20 litert, akkor 10 km en 2 litert. az napi 40 köbméter gázolaj. egyebekről mint a hőszennyezés, kenőanyag, kopógumik, s így tovább kár is beszélni.)
Válasz lac* #3532. hozzászólásárade ez már nagyon
Válasz Ares 826 #3531. hozzászólásárabizony,a libsibolsi banda ránkerőlteti a tiszta levegőt,és,ha már tiszta a levegőnk(és vizünk) akkor átveszi az irányítást a háttérhatalom
de,nekünk olyan vezérünk van aki ezt átlátja,és megvéd minket
jól látod
Válasz lac* #3530. hozzászólásáraNem fogom. Tudod úúútálom ha egy vízfejű barom mondja meg hogy mit kell csinálnom az egyszerű hétköznapjaimban! Olyan aki a saját népét nem képes megvédeni ne ossza az észt!





Az egész tier követelmény a gazdasági hatalom megszerzéséről szól nem a környezetvédelemről, én azt látom!! A föld meg fogja oldani saját maga a környezeti szennyezést meglátod.
Válasz Ares 826 #3529. hozzászólásárabiztos úgy van minden ahogy gondolod,csak nyugi van,ne húzd fel magad
Válasz lac* #3524. hozzászólásáraTe faszi, miért is eszik szerinted kevesebbet az Adblue miatt???? Baromság amit írsz!



Válasz jedi #3527. hozzászólásáraAddig amíg a "vízfejek" repülővel közlekednek úgy tesznek mint a pap a falusi mondásban "vizet prédikálnak és bort isznak" !! Naponta a földön közel 1oo.ooo menetrend szerinti járat van és hol a többi katonai és magán gép. Akkor ki is szennyez a sztatoszféra közelében??????????? Nem azt mondom hogy térjünk vissza a vartyogóra meg a trabira, de amit már kérnek az rohadt nagy baromság. Számold ki ennyi gép mennyit füstöl el egy nap alatt. Nekem elég a Boing 747-es gép napi fogyasztása kb; öt évre a gazdaságomba. Ja és a németek meg átbasszák a világot az autóik káros anyag kibocsátási adataival! Akkor miről is beszélnek??????





Válasz Ares 826 #3522. hozzászólásáraAzért visszafelé nem kellene fejlődni . Így is elég nagy a környezetszennyezés a földön ebből nagy részt a belsőégésű motorok adják. Nem szeretném ha a leszármazottaim egy kína légszennyezettségével sétálgatnának kis hazánkban. A jövő a hybrid technologia minden téren ez nyilvánvaló , kellenek a normák minden szinten . Azért gondolkozz mielőtt szólsz.
Válasz a2457 #3525. hozzászólására120 lovas gépként üzemeljen még le nem állítjuk!




Válasz ano #3520. hozzászólásáraolyat ami mindenkinek A-Z megfelel lehetetlen.
kategóriákban viszont közelsem.
egy kategórián belül is természetesen lehetnek opcionális részek.
lásd pl. 80 lovas univerzális trakival szemben mi volna a követelmény..
(mondjuk..)
Válasz Mfpisti #3523. hozzászólásáraÉs csendesebb,nem ráz,kevesebbet fogyaszt,nagyobb szervizintervallum,több teljesítménymódban üzemel a motor stb
Válasz Ares 826 #3522. hozzászólásáraSzerintem ez utópia! ( pl. klímacsúcs a napokban)
Viszont az biztos, hogy a gyártóknak sokkal nagyobb nyűg az előírások teljesítése, mint gondolnánk, neki sem hiányzik.
Másik nagyon fontos dolog: 1Le az 1Le az AdBlue-s motoron is, meg a hagyományos soros adagolóson is. Más kérdés az érzéki csalódás: rátiporsz a gázra, és felhorkan, füstpamaccsal együtt, vagy komótosan felpörög, és nem engedi füstölni a motort.
Válasz Mfpisti #3517. hozzászólásáraMajd ha a "hibbant" eu vezérek rájönnek hogy semmi értelme ennek az Adblue baromságnak, remélem előszedik a gyártók a régi terveket és megint gyártják a bevált régi jó motorokat.

Válasz ano #3520. hozzászólására
Megfogalmaztad a lényeget!
Önmaga nemében ez egy jó gép, de nem alkalmas mindenre!
Az eladott darabszám azt jelenti, hogy mindenben megfelel a piac igényeinek. Nyilván ha nem az lenne, ki a kutya venné meg.
Valaki korábban pl. beszúrt egy statisztikát az mg technikából. Lengyelország: a legnagyobb darabszám 50Le kategória. Nyilván ezt igényli a birtokméret, és a kialakult szemlélet. Nálunk sem igényelné a 100Le-t mindenhol.
Még mielőtt bárki lehurrogna ezzel kapcsolatban: tisztában vagyok vele, hogy vannak olyan korszerű munkagépek, ahol minimum 250-300Le kell ahhoz hogy meg tudjuk mozdítani!
Viszont el kell majd azon gondolkodni: mi a helyes út?
Nagyon sokan tévednek amikor azt gondolják az ár egyenesen arányos az üzembiztossággal. Sajnos nem. Arányos a tudással. Végig kell gondolni, ki tudják-e használni.
Válasz Mfpisti #3519. hozzászólásáraépp ezen gondolkoztam, hogy ez erősen konfiguráció függő, és aztán az jutott eszembe, hogy érdekes lenne itt (ha korábban még nem volt ilyen) egy "jó traktor" konfigurációt összerakni, persze sok értelme nem lenne, mert mindjárt az elején elbukna, mert valaki vt váltóval akar táblavégén rtk-vak auto fordulni és kombájn alól menet közben autó elszedni cuccot, valakinek meg a klíma is mifasznak való kényelmi buziság.
hm, de mondjuk érdekes volna egy olyan konfiguráció, "ami alá ne vállad be magad", és kérdés, hogy ehhez képest mit mennyiért adtok...
az, hogy legtöbbet eladott traktor, az önmagában még nem biztos, hogy a legtöbbet mondja, mondjuk kínába a rizst taposni milliószámra adják el ezeket a tizen-huszon le-s gépeket, míg mondjuk a 1050-es fendtből eddig csak egyben ültem, és láss csodát, egyik, másik...
de tény, hogy embertől, céltól függően a "legjobb" az egészen mást jelent... (de azért akkor is, 6 sebesség a palántázástól a fuvarozásig, az nem tűnik soknak :):))
Válasz ano #3518. hozzászólásáraNem kell ezt túlgondolni szerintem, de a tények tények maradnak, az eladott darabszámok számok maradnak, ( márkától függetlenül).
Úgy gondolom, ha tisztában vagyunk dolgokkal, sokkal jobb, mint ha demagóg fogalmakat ismételgetünk.
Látod, Te magad is megfogalmaztál pár lényeges dolgot: mit jelent a jó traktor fogalma. Mindenkinek mást jelent, de lássuk kinek melyik a fontos.
1.olcsó, és 5 éves korában kétszer annyiért lehet eladni, mint amennyiért vetted.
2. jó fogyasztás.
3. kényelmes, 0dB zajszint, öröm vele dolgozni
4. nem romlik el soha
5. 80Le-s létére a 7 fejjel repül, és egy nap alatt felszánt mindent.