Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.04 Ft USD 337.84 Ft CHF 424.27 Ft GBP 453.51 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93679 hozzászólás
Nincs profilkép
#46278 tnorbi371
2016-10-26 12:11:55

Üdw! Azt szeretném kérdezni hogy a 892 töl az 1021 es vagy 1025 ös mitöl erösebb? AZ adagoló beálitás más vagy a turbó? Köszönöm elöre is!!

#46277 atisgyulai
2016-10-26 08:54:45

Válasz Brunyo #46274. hozzászólásáraÜdv!

Kicsit konkrétabban leírhatnád ezt a "sebességben maradt " dolgot.
(Mit csinál, ill. mit nem! Váltókar mozog-e? stb.)
Esetleg olyan is előfordulhat hogy a léptetővilla rögzítő csavarja kiesett, és csak üresen mozog a tengelye.
Mindenképpen váltófedél levétele legyen az első. Ha megvan a hiba, utána lehet eldönteni hogyan tovább.

#46276 rigás
2016-10-26 08:15:28

Válasz Brunyo #46274. hozzászólásáraValószínűleg összecsúszott a kulissza, A golyós rögzítő mechanika rugó törése szokta okozni, esetleg nagymértékű kopás.
Ha ez a baj, az kis bontással könnyen javítható.

Leveszed a váltó fedelet, majd a kulisszát amelyik léptető villát kézzel tudod mozdítani, vagy ide oda csúszkál az a hunyó. érdemes ilyenkor kicserélni az összes rugót illetve golyót.
elvileg lehet villa törés, de én még olyat nem láttam.
ja, ha már ott vagy érdemes megnézni a váltó tengelyeit egy spájszerral...

#46275 medikus
2016-10-26 07:05:21

Válasz Brunyo #46274. hozzászólásáraLeveszed a váltófedelet és meglátod!Mi az hogy sebességben ragadt?

#46274 Brunyo
2016-10-25 23:57:18

Üdv!
Lenne egy kérdésem mtz 50-essel kapcsolatban.
Szerintetek, ha a váltó sebességben ragadt, akkor elöreláthatólag milyen szervízzel számoljak?
(törést, reccsenést nem hallottunk..)
(széthúzás nélkül vajon javítható-e?)
Tippek?smile scared
Köszönöm!

#46272 atisgyulai
2016-10-25 19:52:36

Válasz gjoni #46263. hozzászólásáraAmint itt màsok már említették, az olajban a feketeség, az bizony nagyrészt korom. Az meg nem csak úgy terem. Az bizony egy rosszul belőtt adagoló, egy hugyozó porlasztó, vagy egy tökéletlen pilóta hibája is lehet. Tehát elég egy porlasztó beállítás, egy adagoló felújítás (rád is jellemző), és máris kevesebb a motorban a korom, és lám nem feketedik annyira az 'oil'.
Csak úgy suhan a gép - smile thumbup

Nincs profilkép
#46271 a2457
2016-10-25 19:31:45

Válasz gjoni #46268. hozzászólásárajó hát úgy könnyen vagy :D

Nincs profilkép
#46270 a2457
2016-10-25 19:31:09

Válasz kori01 #46269. hozzászólásárajóesetben időben van cserélve az olaj.
az igazán nem üzemóra függvénye, hanem szaturáció függvénye. ha már nem képes több kormot feloldani, több savasodást (korom végett) semlegesíteni akkor van a maximum ameddig használjuk az olajat.
érdemes előtte cserélni. és persze meleg motornál cserélünk olajat. ez azért van mert meleg állapotban több szutykot tud magában tartani. és a viszkozitása alacsonyabb üzemi hőmérsékleten.
és leengedéskor sok szutykot ki tud mosni.

persze ha túl van használva az olaj, és hidegen csak le van engedve az más történet. egy kopottabb motornál több kipuffogógáz köt ki az olajteknőben. több korommal. szóval ahogy öregszik/kopik a motor elvileg az olajcsereperiódus ideje úgy csökken. amire általában magasról sz*rik mindenki, és ezért van az hogy a frissen cserélt olaj már szinte azonnal fekete. mert amit már egyszerűen az előző olaj nem bírt felvenni és kimosni, azt felveszi. ezzel természetesen az ideje ennek az olajnak egyből csökken.

a nagyon jó minőségű motorlajjal, legyen az egy nagyon tuti szintetikus.. nem vagyunk előrébb ha szinte egyből teli is veri magát korommal. hoszabb az olajcsere periódus, evvel reklámozzák a tuti olajakat. ami igaz is. de igazából semmi nem pótolja azt ha nincsen időben lecserélve az olaj.
perverzebbek mint jómagam akár időnként az olajteknőt is leveszik és kimossák amit lehet a motorból és a teknőből.
nekem sem véletlen ment el 5000+ üzemóra felett bontatlanul a motor. nincsen benne feketemágia. és nem használok "sláger" olajat sem.

szóval nincsen gond a mol dynamic turbo olajjal. időben kell cserélni. ezt is, meg a q8 vagy bármilyen olajat is.

Nincs profilkép
#46269 kori01
2016-10-25 19:11:29

egy uj motornál sokkal tovább tart amig feketedni kezd.
egy csurig olajsáros gépnél ez 5perc.

#46268 gjoni
2016-10-25 19:09:06

Válasz a2457 #46267. hozzászólásáraAzt nem mondtam ,hogy nem feketedik csak később.évente 50 üzemórát megyek mindegy lenne ha étolaj lenne benne

Nincs profilkép
#46267 a2457
2016-10-25 18:44:28

teljesen.
az az olaj ami nem feketedik semmit sem ér.
ez a dolga, megkötni a kormot, meg a többi szmötyit.
jól oldószerként kell viselkednie a korommal szemben.
utána jön a hőstabilitás, az hogy saját anyagához ne, viszont a fémhez nagyon is jól tapadjon.

#46266 Szeni
2016-10-25 18:30:01

Válasz Tomi81 #46264. hozzászólásáraAz olajjal szemben támasztott egyik jelentős követelmény, h. minél több kormot tudjon oldott állapotban tartani. Úgyhogy valószínűleg igazat mondott az olajos ember.

#46265 gjoni
2016-10-25 18:24:50

Válasz Tomi81 #46264. hozzászólásáranem tudom mióta ezt használom suhan a gépsmile biggrin

#46264 Tomi81
2016-10-25 18:14:47

Válasz gjoni #46263. hozzászólásáraFaternak a mániája ez az olajfeketedés.smile blink

De tegyük fel azért feketedik mert lebegteti meg összeszedi a kokszot, meg a koszt. És azért fekete.
Akkor melyik is a jobb olaj?

(ezt olajos embertől hallottam, nem tudom mi igaz belőle, mi nem)

#46263 gjoni
2016-10-25 16:56:20

Válasz atisgyulai #46262. hozzászólásáraBiztos jobb nem feketedik be,olyan hamar !Hiszed vagy nem jobb !

#46262 atisgyulai
2016-10-25 13:44:56

Válasz gjoni #46260. hozzászólásáraAzt meg tudod mondani ez miért jó, és az miért "fos"???
Vagy csak mondták hogy ez a sláger? Te meg elhitted.
Árban nem sok különbség van közöttük, nem hiszem hogy sokkal többet tudna.
Vagyis körülbelül semmivel.
A jó olajak kb. dupla ilyen árnál kezdődnek.
De Ivánba pont jó ez (ezek), a lényeg hogy mindig időben le kell cserélni.
smile whistling

#46261 Bán Zsolt
2016-10-25 06:19:26

Válasz peti kistraktoros #46250. hozzászólásáraKecskeméten a volán garázs mellett

#46259 ...:::Pisti:::...
2016-10-25 03:30:21

Válasz peti kistraktoros #46250. hozzászólásáraÜdv.
Peti ezt te is meg tudod csinálni. Nem kell itt olyan hú de nagy hibára gondolni. Az a kėt csavar csak két vakdugó. A közös tüzelőanyag csatornát fúrással így tudják megmunkálni. Majd 3 helyen lezárják a negyediken megy be a gázolaj. Le kell rajta cserélni a gumigyűrűt. Jó minőségűt vegyél.Vedd le az adagolót fogd be satuba. Kis flexxel csiszold meg ferdén lefele a felfogató pajzsot hogy ne takarja a csavart és ki tudd csavarni. Ne vízszintesen csiszold mert az a csavar kb 1 centi csak. Csak picit ferdén lefelé. Épp hogy kiférjen. Semmiben kárt nem okozol. Az csak egy közbetét.

#46258 atisgyulai
2016-10-24 22:56:06

Válasz blink #46257. hozzászólásáraHabinál van. Vonóhorog új típusú néven, cirka 80 rugóért.
De miért ilyet akarsz?
Akinek itt van, csak kínlódik a felakasztással. Olajemelő kell pl. egy trágyaszórót feltenni.

#46257 blink
2016-10-24 22:35:50

Tudja valaki, hogy ennek a fajta hasihúzónak mi a becsületes neve és hol lehetne hozzájutni?

#46256 atisgyulai
2016-10-24 21:50:25

Válasz a2457 #46255. hozzászólásáraÉs ha már a praktikus spórolàsnál tartunk:
(Nem reklàmozni alkarom a mol-t, csak nekünk ez van elérhető közelségben)
Őstermelőknek, csalàdi gazdàlkodóknak, ▶Mol green◀ kártya.
Feltöltős üzemanyag kártya, állandó -5ft/liter, illetve szezonálisan -10ft/liter kedvezmény a választott törzskúton.
smile offtopic bocs

Nincs profilkép
#46255 a2457
2016-10-24 21:39:44

Válasz atisgyulai #46253. hozzászólásáraúgyúgy.
énis mindent hordósban veszek, nincsen értelme flakonosban gondolkodni.
és sosem baj ha van kéznél.
legjobb ha mindenbe ugyanolyan olajakat használ az ember és akkor keveredés sincsen sose.

#46254 VESZTES. :)
2016-10-24 21:11:33

Válasz peti kistraktoros #46250. hozzászólásáraFélegyháza körül megjártam szinte mindet de nagyon össze lapátolják. Szentesen találtam egy öreg szakit , nagyon precíz csak ajánlani tudom, emailben adok számot ha érdekel!

#46253 atisgyulai
2016-10-24 21:10:31

Válasz Agromókuss #46247. hozzászólásáraÜdv!

Mi a dynamic turbó dízelt használjuk.
60-as hordóban vesszük.
Ha mol-osnál döntessz, kérj listát egy kútnál.
Van rajta "polc" ár, illetve kedvezményes ár. Megrendeled, megérkezik a kúthoz, megkérik rá a kedv. árat, és két nap múlva hozhatod elfelé "occón".
De nem csak motor, hanem bàrmilyen olaj, illetve kenőanyag van. (4-5 oldalas a lista)
Pl. az említett olaj 1000 ft/ liter alatt van a kishordós kiszerelésben.
smile wink

#46252 Szeni
2016-10-24 21:07:07

Válasz peti kistraktoros #46250. hozzászólásáraOtt a baj nem kevés.Annak nem ott kéne folyni, illetve egyáltalán nem kéne folyni. Azzal úgy nem lehet járni.

Nincs profilkép
#46251 a2457
2016-10-24 20:55:02

Válasz Agromókuss #46247. hozzászólásáraMol Dynamic Turbo Diesel .
szívóba is.

Nincs profilkép
#46250 peti kistraktoros
2016-10-24 20:47:41

Sziasztok ,mtz adagoló javításról lenne szó ,kiskunfélegyháza körül hova érdemes vinni ahol becsülettel megcsinálják,mert a hütő felöl folyik belöllle a gázolaj,2 laposcsavarhuzós hernyó a hűtő felöl,s minkét mellet jön kifele ,de csak állásában.mtz 50

#46249 Szabister
2016-10-24 20:29:17

Válasz dan.imi69 #46248. hozzászólásáraKezdem azzal akkor, félek nagy javítás lesz a vége :-D

#46247 Agromókuss
2016-10-24 20:15:23

2000-es évek elején gyártott 820-asba ha molos olajat akar rakni az ember (mert azt mondjátok az a legjobb) akkor Mol Super Diesel 15w40 vagy Mol Dynamic Turbo Diesel 15w40?smile smile

#46246 Szabister
2016-10-24 19:50:20

Sziasztok!
Véleményetekre lennék kíváncsi. Ma ásoboronázás közben azt vettem észre, hogy a kormány bal oldalra nem akar végállásig menni, jobbra viszont igen. Aztán haza jöttem, de egyre nehezebb lett a kormány, már álló helyben el sem lehet fordítani, egyik irányba sem. Ha elindulok nehezen megy, de végállásig akkor sem akar. Olaj van benne, mi produkálhat ilyen hibát. Én a szivattyút kizárnám

#46245 medikus
2016-10-24 12:39:50

Válasz colizoli #46238. hozzászólásáraIFA boltban!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#46244 gjoni
2016-10-24 09:13:27

Válasz csoppika #46242. hozzászólásáraMég jók én nem vettem le volna még.

#46243 Hogel
2016-10-24 09:09:02

Válasz Matyi50 #46240. hozzászólásáraDe kijön.
15e az átalakítási engedély +16 ezer a kom vizsga.

Mivel gyári hidat építesz be, így nem kell terveztetni, adásvételi kell az első hídról,
valamint egy nyilatkozat egy mg. gépszerelőtől, hogy ő építette be, és a beépítés gyári alkatrész felhasználásáva, szakszerűen történt, és go to the KPM.

Nincs profilkép
#46240 Matyi50
2016-10-22 16:41:42

Köszi a véleményeket! Egy típusmódosítás szerintem nem jön ki 50ezerből ,mármint a papír része :(

#46239 mtz1221
2016-10-22 10:47:38

Válasz colizoli #46238. hozzászólásáraNálatok nem tudom,nálunk még lehet kapni boszniai normálisat.A bekötése ugyanaz.

#46238 colizoli
2016-10-22 06:39:35

Válasz mtz1221 #46215. hozzászólásáraKöszi
Hol lehet kapni? Mert amit találtam a neten az is kinai, tehát nem vagyok vele beljebb.
A bekötése hogy áll?

#46237 atisgyulai
2016-10-21 23:35:07

Válasz ..MZ/X.. #46232. hozzászólásáraNa meg az sem nagy meló, ha vesz egy öreg 82-est, rendbeszedi az elejét (ahogyan írtad), alácsapja a saját gépének, a másikat meg eladja a mezítlábas híddal.
Rendszám, motorszám tábla, alvázszám mind mozdítható, csak nem kell nagyon híresztelni.
smile devil

Nincs profilkép
#46235 .Szabi.
2016-10-21 23:05:46

Válasz Richard. #46231. hozzászólásáraa lentebb felsorolt munkákra lett véve ,sokadik traktornak....
Nehéz munkákra vannak nagy traktorok.

#46234 rigás
2016-10-21 23:05:30

Válasz a2457 #46228. hozzászólásáraÉs ott van még az alkatrész minőség...

Off:
Sokáig rigáztam, ha messzebb mentem mint a szomszéd utca akkor a csomagtartóra felkötöttem egy fél blokkot meg egy rakás szerszámot, így némi szerelgetéssel útközben oda is értem, meg kis szerencsével vissza is... Aztán jött a simson oda már elég volt néhány szerszám meg egy tartalék isolator gyertya... Majd '98-ban jött a Yamaha, abban sohasem volt se gyertya se szerszám, olaj meg benzin kell bele. Nyugodtan el merek vele indulni akár hosszabb útra is, még sohasem hagyott cserben...smile offtopic

Nincs profilkép
#46233 a2457
2016-10-21 23:03:29

Válasz .Szabi. #46230. hozzászólásárahát évi 400 üzemóra az nem sok.
évente 1000 felett verek bele a bélába. mondjuk van is javítás dögivel.

viszont annyi pozitívumot hozzá kell tennem hogy ugyan torkos a rohadék, és nem szeret hidegben indulni segítség nélkül.. (áttételes önindító, vízmelegítő) de mostmár több mint 5 ezer mechanikus üzemóra van benne és a motor bontatlan. melegen van még 1200 as fordulatszámon 2.5 BAR olajnyomásom. ami kifejezetten jó. a 6 hengere mtz-k fogyasztása pedig egészen nyugati.

#46232 ..MZ/X..
2016-10-21 23:01:52

Válasz rigás #46229. hozzászólásáraHíd felújítás nem feltétlenül nagy dolog. Felnikkel, gumikkal együtt kényelmesen koppra lehet generálozni 150-ből, és akkor minden új. Persze ennek az a feltétele, hogy ne legyen megcsavarodva, szétszaggatva a hídtok.

Elszálltak amúgy a gép árak, pont a napokban nézegettem, egy normálisan kinéző 30 éves 82-es ~2 milla. Aztán ezt még szögelni kell az első évben mikor elkezd vele rendesen dolgozni az ember.smile angry

Nincs profilkép
#46231 Richard.
2016-10-21 23:01:23

Válasz .Szabi. #46230. hozzászólásáraha egy 50es gépeit használnád vele,bizti bírná sokáig! smile lolDe amikor azt láttam,hogy a 820as felhajtható konbinátort húz,kb 3traki szélessége,azért,az sok. Mindig kinyírták. Most ugyan azt a 3mas ekét,fergusson húzza,ami 6hengeres. Nem tudom a számát a gépnek. Bizti nem 90körül van.

Nincs profilkép
#46230 .Szabi.
2016-10-21 22:43:16

Válasz polej #46227. hozzászólására2014-be vettem új 820.4-est ,klíma van benne.
Kocsizni,permetezni,hengerezni,meg zúzni szokott,talajmunkát nem végzett.
800 óra van benne,semmi baja nem volt.
Olaj se folyik belőle sehol.
Szántás,tárcsázás esetleg lazítás biztosan kinyírta volna már.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Meglepő részletek: egyoldalú és káros az EU-USA kereskedelmi egyezmény?
Meglepő részletek: egyoldalú és káros az EU-USA kereskedelmi egyezmény?
Komoly tiltakozásokat váltott ki az Európai Unió és az Egyesült Államok között...
Hirdetés
Egy biztos, manapság megéri őszi árpát vetni
Egy biztos, manapság megéri őszi árpát vetni
A hazai gazdaságok sikeres növénykultúrája az őszi árpa, amit az idei...
12,4 R 28 szerelt kerék eladó
12,4 R 28 szerelt kerék eladó

40.000 Ft

Eladó 4.00-16-os szerelt kerék
Eladó 4.00-16-os szerelt kerék

30.000 Ft

Eladó 16.0 / 70-20 -as szerelt kerék
Eladó 16.0 / 70-20 -as szerelt kerék

50.000 Ft

RAU Unimat 8,4 m-es borona eladó
RAU Unimat 8,4 m-es borona eladó

1.100.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]