Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak618 FtEUR414.25 FtUSD395.1 FtCHF445.24 FtGBP500.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Gumóka #11383. hozzászólásáraAzt hova viszik ha jelenleg az üzemanyagba nem raknak.? Vagy igen? Vagy tárolja ha nem lesz üzemanyag? Van olyan hely ahol 6emelet magasságban van a kopott autogumi. Vagy 5hektáron. Az is arra vár,hogy valaki nnyálcsorgatva elvigye alapanyagnak?
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraHát ameddig nincs cső a száron addig szerintem senki ne spekuláljon mert felér egy Tippmixel. Oktoberig itt már bármi előfordulhat. Ha egyáltalán lesz gáz. Annyi emennyi kell. De mennyiért? Ki fizeti ki? Mikor? A gázolaj szarakodás csak hab a tortán. Meg lehet ugy csusztatni az aratást ,hogy Márciusban is a vadak eszik. Valahogy bedült az egész . Pedig még csak nyár van.
Válasz 5465 #11381. hozzászólására5 éve váltottam pozíciót a gyáron belül, akkor még a terményes részleget erősítettem, akkor darált óránként 120 tonnát ki, azóta 3x akkora lett a gyár, nem tudom, most mekkora az igény, de naponta 1600-1800 m3 etanol készül. 4 garaton vesz át, hétvégén meg nincs átvétel. Ezt a 6000-t 5 éve is átvette, lehet most több.
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraÉn másképp látom.
Az az ukrán kukorica (búza, napraforgó, stb) hiányzik a világpiacról, és vasúton a korábbi tengeri forgalom 10-15%-a tud csak menni.
Szóval nem félek attól, hogy ránk rohad…
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraLogikus gondolkodás. Hasonlóan látom én is. Számíthatunk hogy aratásra bedől ill lejjebb lesz a gabona ára. Akkor marad a kivárás. Viszont a nitrogén sem egy elhanyagolható dolog míg kapható . Ahhoz viszont pénz kell. Na majd látjuk.
Válasz .Richard. #11378. hozzászólásáraNem mernék jósolni. De egy biztos: a tengeri blokád miatt itt a nyakunkon az ukrán tengeri. Szóval lehet spekulálni, de ha a hazai nagyok beütemeznek/bekészleteznek, akkor már csak a csodavárás/tőzsdei manipuláció verheti fel az árat. Meglátjuk.
2018 végén kötöttem utoljára HO forgót 100e-ért, 600t-t, amit aztán 7 hónappal betakarítás után 147e-ért tudtam volna eladni. Egy új 150LE JD akkori ára volt a diffi. Mivel a gabonákat + kukit nem fizette meg a piac, ebben láttam csak a megoldást akkoriban. Vetésszerkezetet tönkretettem a kapzsiság miatt, és keservesen megtanultam a leckét.
Idén nagyon pengének kéne lenni, egyelőre kivárok. Jelenlegi költségszinten a búzának 160-180e Ft/t körül kéne lennie. Forgó 350-400e, kukorica 140-150. De akkor már féltermésnél se rogyna be a paraszt, ez meg rajtunk kívül senki se akarhatja, nemigaz?
Szóval a gazdák nem akarták eladni a terményt ez a gond. Mi lehet az oka?biztosan nem az, hogy a kupecok az elmúlt években többet keresnek a terményen mint a termelők?! fél áron szerződtünk az elmult 2évben azaz feléért adtuk el a terményünket aki szerződött. Vegyék meg az ukrántól vagy bánom is én kitől. A legjobb lenne ha saját maguknak megtermelnék.
Válasz Gandhy #11372. hozzászólásáraHozzánk év eleje óta hozzák a román és a lengyel kamionok. Itt dolgozok 8 éve, eddig nem volt erre példa, hogy külföldi kamion hozott volna ide kukoricát. Igaz napi 4-6 ezer tonna bejön.
Válasz Bigyófelügyelő #11371. hozzászólásáranem lehet korán kezdeni az árak lenyomását,
hamarosan jönnek a 'az aszály ellenére rekordtermés várható kukoricából' cikkek és a gabona nem várt minőségben és mennyiségben ömlik ki a táblákról.
Magyarországon megtörténik a csoda, még a kombájnak sem kell belemenni, maguktól tellenek a kocsik.
Nem bírják a malmok, a silók, a tisztítók, megkérünk minden gazdát, csak a területének 1/3-át takarítsa be
Válasz fendt309 #11367. hozzászólásáraMiért nem kötöd le? Ha már megvan rizikó semmi. Még jobban is járhatsz.Lehet ebben a pillanatban nincs rá kereslet, de ez nem jelenti, hogy nem is lesz. Én a helyedben nem pocsékolnám el. Te magad nyomod lefelé az árat? Persze ha kell a pénz, az más...
Válasz szeszko #11358. hozzászólásáradehogy dőlt be, májusban általában zárnak a kereskedők az ókukoricára, júniusban már az újra kötnek őszi szállításra, általában ez volt a trend eddig is
Válasz vargamargo #11355. hozzászólásáraGratulálok az első hozzászólásodhoz!
Kérlek írd meg milyen magot vetettél, jövőre én is azt vetem, ha annak így lehet ki-be kapcsolgatni, szüneteltetni a növekedését, akkor az valami nagyon klassz, új hibrid lehet.
Válasz Dög #11348. hozzászólásáraAzért hőbörögnek, hogy külföldiek nem tankolhatnak kedvezményes áron, így ez micsoda diszkrimináció. A következő az lesz, hogy az eu-s állampolgárok miért nem részesülhetnek pl. a családtámogatási rendszerből, - akár a CSOK-ból- mert ennyi erővel az is hátrányos megkülönböztetés."Kinek mit intéz a kormánya"
Válasz Dög #11348. hozzászólásáraVagy a magas kinti fizetés is lehet az nem? Ha annyit kapna ott is a magyar, mint itthon, egyből megszűnne a szakemberhiány kishazánkban
Ma 115 öt hallottam a kuki ért, ahhoz képest hogy éhínség jön, nincs termény, drágul az input.... Elérhetjük aratásra a 60000ft is. De legalább páran majd jól élnek! A végén még hitelt kell felvennem, hogy a szárítás ki tudjam fizetni.
Ma kiakadtam amikor a kedves európai libsi bírósághoz akár fordulni, mert diszkrimináció szerinte az üzemanyagárstop Magyarországon. Azért érdekes hogy huszonéve úniósok vagyunk, de az alacsony magyar fizetés nem volt diszkriminatív számára. Gusztustalan banda.
"A gabonaforgalmat illetően a legfontosabbnak azt tartja a tárcavezető, hogy a piaci pánik enyhüljön. Nagy István szerint Magyarországnak is szerepet kell vállalnia az ukrán gabona zökkenőmentes szárazföldi transzportjában. A hazai termés vonatkozásában jó ötletnek bizonyult az exportengedélyezés bevezetése, ami lehetővé tette a kormányzat számára, hogy azonnal lássa a szabad készleteket. Az exportot nem ez akadályozta, hanem az, hogy a gazdák visszatartották a gabonát a magasabb árakra spekulálva. „Ez nekünk csapdahelyzet. Azt gondoljuk, itt van a termény az országban, szabadon használható, közben viszont mégsem lehet hozzáférni” – mondta a szakminiszter, amit nemcsak az export, de a hazai állattartók. miatt is aggasztó jelenségnek tart. Ezért a kormányzat egy olyan készletnyilvántartási rendszeren dolgozik, amelynek alapján termelői szintig tudni lehet, hogy kinél mennyi gabona van."
Az utolsó mondat elég érdekesen hangzik, vagy inkább rémisztő?
Válasz fendt309 #11342. hozzászólásáraRemélem az inputanyagok plusz a gépek/alkatrészek ára is ugyanilyen ütemben fog lefele menni, de valószínűbb hogy azok ugyanilyen ütemben fognak növekedni. Itt már tényleg csak minimális talajművelés + vetés lesz a nyerő aztán terem ami terem.
14435 hozzászólás
Válasz Gumóka #11383. hozzászólásáraAzt hova viszik ha jelenleg az üzemanyagba nem raknak.? Vagy igen? Vagy tárolja ha nem lesz üzemanyag? Van olyan hely ahol 6emelet magasságban van a kopott autogumi. Vagy 5hektáron. Az is arra vár,hogy valaki nnyálcsorgatva elvigye alapanyagnak?
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraHát ameddig nincs cső a száron addig szerintem senki ne spekuláljon mert felér egy Tippmixel. Oktoberig itt már bármi előfordulhat. Ha egyáltalán lesz gáz. Annyi emennyi kell. De mennyiért? Ki fizeti ki? Mikor? A gázolaj szarakodás csak hab a tortán. Meg lehet ugy csusztatni az aratást ,hogy Márciusban is a vadak eszik. Valahogy bedült az egész . Pedig még csak nyár van.
Válasz 5465 #11381. hozzászólására5 éve váltottam pozíciót a gyáron belül, akkor még a terményes részleget erősítettem, akkor darált óránként 120 tonnát ki, azóta 3x akkora lett a gyár, nem tudom, most mekkora az igény, de naponta 1600-1800 m3 etanol készül. 4 garaton vesz át, hétvégén meg nincs átvétel. Ezt a 6000-t 5 éve is átvette, lehet most több.
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraÉn másképp látom.
Az az ukrán kukorica (búza, napraforgó, stb) hiányzik a világpiacról, és vasúton a korábbi tengeri forgalom 10-15%-a tud csak menni.
Szóval nem félek attól, hogy ránk rohad…
Válasz Gumóka #11374. hozzászólásáraNaponta 240 kamiont tud fogadni a gyár???
Az nem gyenge…
Válasz Bekre Pál #11379. hozzászólásáraLogikus gondolkodás. Hasonlóan látom én is. Számíthatunk hogy aratásra bedől ill lejjebb lesz a gabona ára. Akkor marad a kivárás. Viszont a nitrogén sem egy elhanyagolható dolog míg kapható . Ahhoz viszont pénz kell. Na majd látjuk.
Válasz .Richard. #11378. hozzászólásáraNem mernék jósolni. De egy biztos: a tengeri blokád miatt itt a nyakunkon az ukrán tengeri. Szóval lehet spekulálni, de ha a hazai nagyok beütemeznek/bekészleteznek, akkor már csak a csodavárás/tőzsdei manipuláció verheti fel az árat. Meglátjuk.
Válasz Bekre Pál #11377. hozzászólására150res kukoricábol mennyi megy le száritással?minimum 60ezer?
Válasz Soma123 #11375. hozzászólásáraMost kezd már lassan derengeni a parasztoknak: ha kötsz, magad ellen fogadsz.
2018 végén kötöttem utoljára HO forgót 100e-ért, 600t-t, amit aztán 7 hónappal betakarítás után 147e-ért tudtam volna eladni. Egy új 150LE JD akkori ára volt a diffi. Mivel a gabonákat + kukit nem fizette meg a piac, ebben láttam csak a megoldást akkoriban. Vetésszerkezetet tönkretettem a kapzsiság miatt, és keservesen megtanultam a leckét.
Idén nagyon pengének kéne lenni, egyelőre kivárok. Jelenlegi költségszinten a búzának 160-180e Ft/t körül kéne lennie. Forgó 350-400e, kukorica 140-150. De akkor már féltermésnél se rogyna be a paraszt, ez meg rajtunk kívül senki se akarhatja, nemigaz?
Trigo ma 10300, vicc! (Ó kukorica)
Szóval a gazdák nem akarták eladni a terményt ez a gond. Mi lehet az oka?biztosan nem az, hogy a kupecok az elmúlt években többet keresnek a terményen mint a termelők?! fél áron szerződtünk az elmult 2évben azaz feléért adtuk el a terményünket aki szerződött. Vegyék meg az ukrántól vagy bánom is én kitől. A legjobb lenne ha saját maguknak megtermelnék.
Válasz Gandhy #11372. hozzászólásáraHozzánk év eleje óta hozzák a román és a lengyel kamionok. Itt dolgozok 8 éve, eddig nem volt erre példa, hogy külföldi kamion hozott volna ide kukoricát. Igaz napi 4-6 ezer tonna bejön.
Válasz Gandhy #11372. hozzászólásáraEz már fájjjjjjjj....
Válasz Bigyófelügyelő #11371. hozzászólásáranem lehet korán kezdeni az árak lenyomását,
hamarosan jönnek a 'az aszály ellenére rekordtermés várható kukoricából' cikkek és a gabona nem várt minőségben és mennyiségben ömlik ki a táblákról.
Magyarországon megtörténik a csoda, még a kombájnak sem kell belemenni, maguktól tellenek a kocsik.
Nem bírják a malmok, a silók, a tisztítók, megkérünk minden gazdát, csak a területének 1/3-át takarítsa be
https://mezohir.hu/2022/06/14/agrar-draga-dollar-mellett-is-olcso-az-ukran-kukorica-mezogazdasag/
Válasz fendt309 #11369. hozzászólásáraIgen, így (is) érthető!
Válasz TYLLA #11368. hozzászólásáraA hely kell, a búzának!
A pénz nem égető...
Válasz fendt309 #11367. hozzászólásáraMiért nem kötöd le? Ha már megvan rizikó semmi. Még jobban is járhatsz.Lehet ebben a pillanatban nincs rá kereslet, de ez nem jelenti, hogy nem is lesz. Én a helyedben nem pocsékolnám el. Te magad nyomod lefelé az árat? Persze ha kell a pénz, az más...
Válasz TYLLA #11365. hozzászólásáraSemennyiért!
Már én alkudom lefelé, hogy legalább vigyék el!
De, ha tudsz vevőt, akkor kérek kontaktot!!!
Válasz borcsik86 #11364. hozzászólásárael lehet adni, csak kevesebb a vevő, mint pl. márciusban
Válasz borcsik86 #11364. hozzászólásáraHogyne lehetne, ne viccelj már!
Válasz Gandhy #11360. hozzászólásáraÉs akkor a tavalyit már el se lehet adni?
Válasz TYLLA #11361. hozzászólására110-120 ha igaz itt nálunk.
Válasz TYLLA #11361. hozzászólásáranem tudom, én még az életben nem kötöttem le terményt
Válasz Gandhy #11360. hozzászólásáraÉs milyen áron kötnek az újra?
Válasz szeszko #11358. hozzászólásáradehogy dőlt be, májusban általában zárnak a kereskedők az ókukoricára, júniusban már az újra kötnek őszi szállításra, általában ez volt a trend eddig is
Válasz vargamargo #11355. hozzászólásáraGratulálok az első hozzászólásodhoz!
Kérlek írd meg milyen magot vetettél, jövőre én is azt vetem, ha annak így lehet ki-be kapcsolgatni, szüneteltetni a növekedését, akkor az valami nagyon klassz, új hibrid lehet.
Válasz Gandhy #11357. hozzászólásáraAzt furcsállom, hogy bedőlt a piac?
Válasz szeszko #11356. hozzászólásáraén sem tervezem már a kukoricát művelni aratásig, ha keresik, ha nem
Válasz vargamargo #11355. hozzászólására???
Jelenleg a kukorica ingyen sem kell.Mi lesz így?A művelés leállítva, majd ha lesz ára folytatjuk. Legalább nem kell szárítani .
Válasz mocsencsi1 #11353. hozzászólásáraEz folyamatosan emelkedik!
De ettől függetlenül nem tudom eladni...semennyiért sem!
Ha még valakit érdekel, lényeg a diagram zuhanással: https://www.vg.hu/vilaggazdasag-magyar-gazdasag/2022/06/haborus-arak-alakultak-ki-a-gabonapiacon
Válasz Dög #11348. hozzászólásáraAzért hőbörögnek, hogy külföldiek nem tankolhatnak kedvezményes áron, így ez micsoda diszkrimináció. A következő az lesz, hogy az eu-s állampolgárok miért nem részesülhetnek pl. a családtámogatási rendszerből, - akár a CSOK-ból- mert ennyi erővel az is hátrányos megkülönböztetés."Kinek mit intéz a kormánya"
Válasz Gepi #11347. hozzászólásáraimportálunk Bécsből néhány Matuska Szilvesztert, aztán mehet az ukrángabona a viadukt alá
Válasz Dög #11348. hozzászólásáraVagy a magas kinti fizetés is lehet az nem? Ha annyit kapna ott is a magyar, mint itthon, egyből megszűnne a szakemberhiány kishazánkban
Ma 115 öt hallottam a kuki ért, ahhoz képest hogy éhínség jön, nincs termény, drágul az input.... Elérhetjük aratásra a 60000ft is. De legalább páran majd jól élnek! A végén még hitelt kell felvennem, hogy a szárítás ki tudjam fizetni.
Ma kiakadtam amikor a kedves európai libsi bírósághoz akár fordulni, mert diszkrimináció szerinte az üzemanyagárstop Magyarországon. Azért érdekes hogy huszonéve úniósok vagyunk, de az alacsony magyar fizetés nem volt diszkriminatív számára. Gusztustalan banda.
Válasz butique #11345. hozzászólásáraÉn megse engedném hogy itt menjen keresztül nyugatra a termény hogy legyen mit enniük.
Válasz butique #11345. hozzászólásáralehet, hogy eljön az idő, betárolás helyett kombájn alól megy a piacra a termény
"A gabonaforgalmat illetően a legfontosabbnak azt tartja a tárcavezető, hogy a piaci pánik enyhüljön. Nagy István szerint Magyarországnak is szerepet kell vállalnia az ukrán gabona zökkenőmentes szárazföldi transzportjában. A hazai termés vonatkozásában jó ötletnek bizonyult az exportengedélyezés bevezetése, ami lehetővé tette a kormányzat számára, hogy azonnal lássa a szabad készleteket. Az exportot nem ez akadályozta, hanem az, hogy a gazdák visszatartották a gabonát a magasabb árakra spekulálva. „Ez nekünk csapdahelyzet. Azt gondoljuk, itt van a termény az országban, szabadon használható, közben viszont mégsem lehet hozzáférni” – mondta a szakminiszter, amit nemcsak az export, de a hazai állattartók. miatt is aggasztó jelenségnek tart. Ezért a kormányzat egy olyan készletnyilvántartási rendszeren dolgozik, amelynek alapján termelői szintig tudni lehet, hogy kinél mennyi gabona van."
Az utolsó mondat elég érdekesen hangzik, vagy inkább rémisztő?
Válasz Gazdász93 #11343. hozzászólásáraJa, ja!
Aztán még sorolja a feltételeket...
Válasz fendt309 #11342. hozzászólásáraRemélem az inputanyagok plusz a gépek/alkatrészek ára is ugyanilyen ütemben fog lefele menni, de valószínűbb hogy azok ugyanilyen ütemben fognak növekedni. Itt már tényleg csak minimális talajművelés + vetés lesz a nyerő aztán terem ami terem.
105, az ország közepe.
Tegnap még 110-115
Válasz Bekre Pál #11340. hozzászólásáraAkkor én mondok 145-öt de nem kell….
115e mai ajánlat, DEE NEEEM KELLL, háppersze, H-B-m.
Válasz Gandhy #11338. hozzászólásáraIgen, oda lehet.
Válasz fendt309 #11337. hozzászólásáraélelmiszeripari, takarmányozási felhasználásra nem jó, de benzin mellé azért elmegy, vagy oda sem?
Válasz Gandhy #11336. hozzászólásáraA mikotoxinokat semmilyen módszerrel ( még hőkezeléssel sem!) nem lehet eltávolítani!
Válasz fendt309 #11332. hozzászólásáraetanolnak csak jó lesz