Hirdetés
Fórum
- Poénok új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Minőségi alma termesztés új
- Napraforgó-termesztés új
- Szója termesztése új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Rövidtárcsák új
- Napraforgó ára új
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. New Holland TC56 kombájnhoz keresek kezelési utasítást, magyar vagy angol nyelven. Ha valakinek van pdf formátumban, vagy tud olyan linket ahonnan le lehet tölteni, tisztelettel megköszönöm!
Előzmény: n.mike84 #2060 hozzászólása
Nem mai darab a 695xl,de nagyon jó gép, ha nem volt elhanyagolva, lelakva, meg leszel vele elégedve. A 20 ha művelésére is elég lehet, de azt vedd figyelembe, hogy hiába van kis erőszakos motorja(70le, 3900cm3, d239) az önsúlya kisebb jóval, mint az mtznek, ezaz ih asszem 3000kg körül van, szóval talajmunkában alatta lesz az mtz-nek. Minden másban viszont veri majd azt, mivel kisebb fogyasztású, kényelmesebb, fordulékonyabb és rugalmasabb gép. Azt nem írtad még, hogy sz ih sima hátsó kerekes, vagy összkerékhajtású lenne?
Előzmény: fendt309 #11017 hozzászólása
Szia!
A mellékelt ábra szerint kell lehúzni a hengerfej csavarokat, B-C-D-A-E sorrendben az alábbiak szerint:
A-B: 100Nm
C-D: 80Nm
E: 62 Nm.
A doksi nem írja hogy több lépcső Ben kellene lehúzni a csavarokat. Szelephézag hideg motornál: 0.2 mm
Remélem segítettem!
Üdv: Trakiszaki
Előzmény: Sk Laci #3913 hozzászólása
Sajnos én nem tudok magyar nyelvűről. De attól még lehetséges hogy van.
Előzmény: Géza15 #3908 hozzászólása
Szia!
Online katalógus van:
Online katalógus
Előzmény: rudi88 #830 hozzászólása
y
Nincs mit! Remélem segít.
Előzmény: rudi88 #828 hozzászólása
Megadott email címre mail ment!
Előzmény: ...:::Pisti:::... #11602 hozzászólása
Szia Pisti! Nem láthattad, kB akkor került fel, mikor a hozzászólásodat írtad. Lényeg, hogy segítettél te is.
Előzmény: VESZTES. :) #11597 hozzászólása
Járatásnál, esetleg munka közben kiadója magát, ha van valami.... Ha netán kellene:
Ifa motor
Remélem segítettem.
Előzmény: domilaca #174 hozzászólása
Amiket én ismerek Oros asztalokat, azoknak saját felhordójuk van. A Clayson felhordó asztal felőli csatlakozása teljesen más mint az Oros asztal csatlakozása a saját felhordójához(csatlakozási szög, méretek, csatlakozási mód). De talán lehet közéjük kapcsolókeretet venni, vagy csinálni.
Előzmény: domilaca #171 hozzászólása
Értem. Köszönöm a gyors választ!
Előzmény: domilaca #169 hozzászólása
Szia Laci!
Jól látom, hogy a szűrő kicseréléséhez le kell engedni a hidraulika olajat? Kérnék továbbá egy kis segítséget. A hidraulika szivattyú bosch számát ha olvasható még, add már meg, légyszives! Így kezdődik: 0 510 ... ... Köszönöm!
Előzmény: istvanlovak #42 hozzászólása
Szia!
Elég rég voltam gép előtt, látszik is....tegnap vettem észre hogy írtál...a megadott címre a mail elment! Ha vmi nem sikerül vele, keress!
Előzmény: Trakiszaki #32 hozzászólása
Clayson m135brossúra
Előzmény: istvanlovak #27 hozzászólása
Meglepi:
Előzmény: Tisler #30 hozzászólása
Akkor egy kis ajándék, Tisler kolléga!
Fogadd szeretettel!
Clayson m122 brossúra
Előzmény: Anonimus82 #26 hozzászólása
Szia! Neked is M135 van? a négy szalmarázó ládás? hány soros hozzá a kuki adapter? van-e hozzá alulra lyukrostád, vagy a zsalust hagyod benne? van-e hozzá külön dobkosarad, kukihoz, vagy a pálcákat veszed ki a gabonakosárból? Te merre vagy helyileg?
Előzmény: istvanlovak #27 hozzászólása
Gyönyörű helyen laksz, mesésen szép az a vidék! Talán ismerős lesz az alábbi két lép is...
Előzmény: istvanlovak #18 hozzászólása
Szia!
A képeken látszik, hogy az üritőcsiga melletti lemezburkolat alatt egy tartókonzolt/munkahenger talpat kell csinálni, amire a mhenger egyik oldala hosszanti furattal rögzül. Ide csatlakozik rugós túlsó véggel a biztosító rúd, ami kilincsművel rögzíti az ürítőcsigát nyitott helyzetben. Ezáltal a mhenger tehermentesül. Fontos, hogy a mhenger vezérlését kétirányú vezérlőtömbbel kell megoldani, az alábbiak miatt. Amikor nyugalmi helyzetből a csigát nyitjuk, a mhenger hátsó csatlakozozására adunk nyomást, emiatt a mnehger hátrafelé mozdul a hosszanti furatban, s a rudat hátrafelé mozdítja, a biztosító kilincsmű szintén hátrafelé fordul el. A nyomás emelkedésével a csiga kinyílik, majd a kilincsmű rugója ellenében a csiga nyitott állapotban rögzítésre kerül. Zárásnál a mhenger első részébe adunk nyomást, ami miatt annak hátsó része a hosszanti furatban előrefelé mozdul el, ezáltal a kilincsművet a fix anyákon keresztül kinyitja, majd a csigát nyugalmi helyzetbe húzza vissza.
Remélem segíthettem!
Előzmény: csoppika #3295 hozzászólása
Kormány kiváltására ajánlom a kétütemű wartburg kormányàt 85 évjárattól vagy a 4 ütemű wartiét.
Előzmény: imre.bondor #1799 hozzászólása
Szia!
Nekem 2 hengeres warchalowski motoros van, egy javítási nagyban segítené a munkámat! Köszönöm előre is! E-mail: trakiszaki@vipmail.hu
Előzmény: #4593 hozzászólása
próbáld megnyitni foxit reader nevű programmal, ingyenesen letölthető innen:
http://www.foxitsoftware.com/Secure_PDF_Reader/
Foxit reader
Mz/x, Laci0723, veszelka, mail ment!
Előzmény: #4477 hozzászólása
Veszelka, ha adsz emil címet, elküldöm neked ezt az Ifa könyvet pdf-ben.
Előzmény: #1007 hozzászólása
küldtem 2 mailt a címedre, van benne pár dolog, ami segít megérteni amit mondani fogok:
A hidraulika blokk kompletten levehető a difiházról, kb 8 db csavar rögzíti, de úgy készülj, hogy a hidraulika olaj leengedése után is vagy 70 Kg a súlya. Ha a hidroblokkot levetted, láthatóvá válik a difi tányérkereke és a hozzá kapcsolódó száras kúpkerék. A száras kúpkerék mindkét végén kúpgörgős csapággyal van rögzítve és hézagolva. Véleményem szerint ezen csapágyak egyike esetleg mindkettő olymértékben megkopott, hogy a száras kúpkerék a vízszintestől hosszirányba lóghat, amikor előrefelé haladsz, akkor befeszül a foga a tányérkerék fogai közé, de hátrafelé haladva az ellenkező irányba billen, így oda nem feszül be, hiszen a fogazás kleidelberg rendszerű. Ha felvetted a hidrotömböt, látszani fog az amiről beszélek, de az erőátvitel.exe kicsomagolása után (önkicsomagoló) a diffi mappába lévő képek jól ábrázolják majd azt amit mondok. Elképzelhető az is, hogy idegen anyag (fogdarab, csapágyfém) került a diffi tányérkereke és a kúpkerék közé, emiatt is beszorulhat, befeszülhet. Véleményem szerint, ha nem itt van a hiba, akkor valamelyik oldali féltengely csapágya megette a csapágykosárt, és az feszítheti be a csapágyat, oly módon, hogy az megszorul, de ekkor hátrafelé is maximum 1 fordulat után szintén meg kell feszüljön. Ha nem teljesen világos, amit mondtam vagy amit írtam, jelezd, küldök illusztrált képet.
Előzmény: #1006 hozzászólása
a képre ha ráállsz egérrel, megjelenik egy kéz szerű ábra. akkor kattints bal gombbal, s láthatóvá válik eredeti mérertében. ha így sem jó, nagyítást követően mentsd le jobb kattintás/mentés másként, majd a mit lementettél, képnézegetővel tudod nagyítani
Előzmény: #998 hozzászólása
kép:
Előzmény: #1002 hozzászólása
adj emil címet, küldök gyári német szerelési leírást a váltóról
Előzmény: #998 hozzászólása
Németül van, de remélem azért segít:
getriebe 8+4: 42 liter
getriebe agriomatic: 35 liter
getriebe 16+8: 35 liter
olaj: SAE 90 EP
Előzmény: #1166 hozzászólása
ZT Tomi!
Mai napon a megadott emil címre a kért 512 könyv elment. A mellékletet legkésőbb 2013.10.03-ig töltsd le!
Legfeljebb 20 alkalommal tölthető le.
Használd egészséggel!
Üdv!
Előzmény: #1163 hozzászólása
Kedves József!
Mai napon a megadott emil címre a kért 512 könyv elment. A mellékletet legkésőbb 2013.10.01-ig töltsd le!
Legfeljebb 20 alkalommal tölthető le.
Használd egészséggel!
Üdv!
Előzmény: #171 hozzászólása
Szia Kakadu!
Láttam a problémádat, most a segítségedet szeretném kérni. Nekünk egy Lamborghini traktorunk van, benne a porlasztó ugyanaz, mint a tiédben, 1352 a vége a könyve szerint. A problémám az, amiben a segítségedet szeretném kérni, hogy nem tudom hogyan/mivel lehetne a porlasztókat kivenni a hengerfejből. Ha ebbe tudsz segíteni az nagyban megkönnyíteni boldogulásomat.
Előre is köszönöm:
trakiszaki
Előzmény: #2395 hozzászólása
54-es=514-es
Kedves Mtz 50-80!
LÁttam megkaptad az 54-es könyvét. Ha el tudnád nekem küldeni a trakiszaki@vipmail.hu email címre, nagyon megköszönném! Előre is köszönöm!
Üdv: Trakiszaki
Előzmény: #141 hozzászólása
Kedves Szanberg!
Kérlek engedd meg, hogy kijavítsalak: A Same és a Lambo mindenben megegyezik, egyvalamit kivéve, az a motor. Bár 2008-2009-től mindegyikben vízhűtéses deutz motor van, a lambók mindig vizesek, a samék pedig léghűtésesek (918 és 1000 motorszéria). A két motor egyébként köbcentire ugyanaz, de a lambók vízhűtésesek. Megfigyelhető emiatt, hogy valamivel erősebbek és nyomatékosabbak mint a Samék, bár a léghűtéses meg hamarabb eléri az üzemi hőfokát. Nekünk is van Lambó, igaz nem nagy, 95 lovas, de az eltelt 3900 üóra alatt egyszer kellett levennia power shift elektromágneses szelepét, mert a hozzá vezető furat eltömődött, még gari időn belül, meg kellett rá egy izzófáklya mert a gyárija nem működött. Ezen kívül más baja nem volt még. van mellette mtz is, de a talajmunkát mindig a lambo csinálja, és eddig nincs vele gond. Az, hogy az egyik hangszóró nem szól a rádiójában, nem a gép számlájára írom. sztem jó gép, kényelmes, megbízható. soha nem megy el majd 20 ezer üzemórát mint egy RÉGI Johnni vagy IH, de a mostani újak sem az említett márkákból. Ár-érték arányban sztem nagyon jó gép a lambó, persze sztem nem baj ha minél kevesebb az elektronika benne (mint minden trakinál, sztem)
Előzmény: #1945 hozzászólása
A fékdob barkasé, a főfékmunkahenger és a munkahengerek pedig a benzines roburé. az olajszűrő kettős: főáramú olajszűrője papírbetétes, mellékáramú olajszűrője centrifugálszűrő, mint az mtz-é. ha alapjáraton vagy picivel magasabb fordulaton is jár a motor, leállítás után még pár másodpercig jól halható a centrifugálszűrő forgásának hangja.
Előzmény: #995 hozzászólása
Nincs mit!
Előzmény: #993 hozzászólása
Szia Cameraman!
A kért kapcsolási rajzot a megadott emil címedre elküldtem, használd egészséggel! Ha kell majd még vmi 512-höz, írj ide vagy az emilemre, ha tudok, segítek! Sikeres szerelést és problémamentes szezont kívánok!
Üdv: Trakiszaki
Előzmény: #910 hozzászólása
Sziasztok!
Remélem még időben, elküldtem a könyvet mind a 4őtök emil címére. HA valakinek a későbbiekben kellene még, itt a link:
http://upload.vipmail.hu/dl/?tid=7804ef65b970771ef38d12a68431ca6c9
A feltöltött mellékletet Jun 28 12:21-ig, legfeljebb még 10 alkalommal lehet letölteni.
Szép napot és gondtalan aratást kívánok!
Trakiszaki
Előzmény: #908 hozzászólása
Kedves Lacika, Lajos, Karcsi!
A héten mindenképp elküldöm a könyvet a megadott emil címekre. Remélem addig nem késik majd, bár kollégaként tudom, hogy a szezonra készülve minden perc számíthat. Megértéseteket előre is köszönöm!
Üdvözlettel: Trakiszaki
Előzmény: #904 hozzászólása
Kérésedre a mailt elküldtem a megadott emil címre. Szép napot!
Előzmény: #900 hozzászólása
Kérésedre 512 könyve mail címedre elment!
Üdv: trakiszaki
Előzmény: #11 hozzászólása
OK, traktoros, mail ment!
Előzmény: #9 hozzászólása
Szia Traktoros!
Igen, az m133-tól felfelé mindben 6 hengeres ford van,csak a köbcenti és a teljesítmény változik. Én sok mindent átalakítanék, ha saját tulajdon lenne, nem pedig csak dolgoztam volna vele, ezek pedig:
-fék átalakítása tárcsafékesre, nyereggel, hidraulikus működtetéssel, vagy ezt a mostanit hidraulikusra vagy levegősre
- dobkosár állítás átalakítása, hogy ne oldalanként, hanem egyszerre lehessen állítani, mint a későbbi clayson sorozatokon, igy kevesebb por is jön fel
-514-516 fülke rátétele...az passzol rá, alig 1-2 centi az eltérés a 140-esen( ennek mivel majd' 130cm adobszélessége a fölötte lévő kabinpadló is olyan 155 cm széles
- orbit kormány rátétele, mert ez csak rásegítéses..mondjuk ezzel sincs baj, csak már van egy kis holtjátéka, meg azé nem egyujjas mint az orbitok
- magkiürítő csiga hidraulikus nyitását megoldani
A felsoroltak nem csak elképzelések, mindhez van segítségül ábrám, rajzom, vvagy fényképem. HA adsz emil címet, bővebben is mindről tudok beszélni, mutatni képeket, stb...
Előzmény: #7 hozzászólása
Az télleg nem tesz jót 1 gépnek sem...akár traktor, akár kombájn, akár silózó.
Előzmény: #5 hozzászólása
Ugyanez az m140? vagy a kisebb tesója, az M133/M135? Ugy lehet tudni melyik melyik, h a 140-es 5 szalmarázó ládás, a 133/135 pedig 4. Persze a dobszélesség is 128cm kontra 104 cm. Az ifa motort is ismerem, a Ford nagyságrendekkel jobban indul +10°C alatt, mint az ifa. Fogyasztásban kb. egyformák, hektáronként kalászosban 10-12 liter.
Előzmény: #1 hozzászólása
Sziasztok!
Nekem van a családban clayson m140 armada kombájn, elég sokat tudok róla...mire vagy kiváncsi? Megbízhatónak megbízható, a 6 hengeres Ford motor elnyűhetetlen, az adagolójának az olajozására kell figyelni, mert saját olaja van, nem a motortól kapja mint az mtz. A gyenge pontjuk az első híd: a fékjei illetve a féltengelyek. Sajnos gyakori a féltengely törés, mert elég hosszúak és rettentő nagyot bír fogni vele. A dobjuk mindnek 60 cm átmérőjű, tehát a fordulata ugyanaz mint a fortschritt 512-514-eseknek. Tehát kalászosoknál 950-1050 közt, kukorica-napraforgó 450-500. Ha kiváncsi vagy még valamire, kérdezz bátran! Jah, az avatar képem a m140 váltóját ábrázolja...
Előzmény: #1646 hozzászólása
Szia Tibi soknulla! nekünk 844es van, majdnem ua a kettő...adj emil címet ahová priviben írhatok, és küldök dolgokat, meg ha took segítek!
ÜDV: Trakiszaki
Előzmény: #3 hozzászólása
No, mail ment. A másodiknál lesz egy link, amire kattintva letöltheted a cuccot. Remélem hasznát veszed, és ez a fajta hidraulika van a gépeden.
Előzmény: #1 hozzászólása
Szia!
A későbbi szériákat jobban ismerem, de talán tudok segíteni. Egy emil címet adj légyszi, ahová a linkekekt és a képeket küldhetem.